۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83533434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه ندارند

۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83533434
۵۶ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه ندارند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه بیمه‌ها در استان گفت: هم‌اکنون ۵۶ هزار و ۳۶۹ نفر از مردم این استان زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

قیصر حافظی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: از این تعداد ۳۰ هزار نفر بدون هیچ پوشش بیمه‌ای هستند و مابقی نیز افرادی هستند که دفترچه بیمه آنها بدون اعتبار است و امکان مجدد اعتبار آن وجود ندارد.
وی ضریب نفوذ بیمه سلامت در استان را ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک ۵۸۹ نفر در استان بیمه شده سلامت هستند که از این تعداد یک هزار و ۳۸۱ نفر بیماران خاص به شمار  می‌روند.
حافظی، تشکیل پرونده الکترونیک را از مهمترین برنامه‌های سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: این خدمت تاکنون در شهرستان‌های بروجن، فارسان و کیار اجرایی شده و در سایر شهرستان‌ها نیز به ترتیب اجرایی می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح آزمون وسع را جدیدترین سیاست بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: این برنامه از ۱۳ آبان آغاز می‌شود و انتطار می‌رود با اجرای این طرح افراد بدون هیچ پوشش بیمه‌ای از خدمات بیمه سلامت بهره‎مند شوند.
حافظی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح آزمون وسع تمامی خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دارند بصورت رایگان بیمه می‌شوند و سایر دهک‌ها متناسب با دهک خود بخشی را از حق بیمه را پرداخت می کنند.

به گزارش ایرنا، پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.
اجرای این طرح باعث شد دغدغه عده کثیری از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده‌ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، بنحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد گزارش شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha