مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی بیماران مبتلا به کرونا در استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بوده‌اند، از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند.

قیصر حافظی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه بیماران بستری مبتلا به کرونا را پرداخت می‌کند و مبتلایانی را که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را تحت پوشش این بیمه قرار داده است.

وی با بیان اینکه کرونا هزینه‌های درمانی قابل توجهی را متوجه بیمه سلامت کرده است، تصریح کرد: این در حالی است که شیوع ویروس کرونا فرصتی شد تا ظرفیت‌های بیمه سلامت شکوفا شود و خدمات الکترونیک این نهاد بروز و ظهور بیشتری پیدا کرد.

حافظی ادامه داد: تمدید غیرحضوری دفترچه‌ها، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی از جمله خدمات الکترونیک بیمه سلامت به شمار می‌رود که در اتلاف منابع مالی، حفظ سلامت بیمه‌شدگان و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ نقش مهمی ایفا کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه، سواد سلامت و توانمندسازی بیمه‌شدگان را از دیگر برنامه‌های جدید بیمه سلامت برشمرد و گفت: این مهم با تعامل رسانه‌ها و مطبوعات می‌تواند به خوبی محقق شود.

حافظی خاطر نشان کرد: این نهاد در استان سالانه ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه متقبل می‌شود و در برابر آن ۴۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه دهک‌های چهار به بالا کسب می‌کند، که این موضوع حاکی از آن است که دولت در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان سهم زیادی از هزینه‌های درمان را تقبل کرده است.

به گزارش ایرنا، هم اینک در حدود ۶۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر در قالب صندوق کارکنان دولت، ۵۳۰ هزار  نفر از بیمه روستاییان و عشایر و حدود ۲۰ هزار نفر در قالب سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.

اجرای این طرح باعث شد دغدغه بخشی از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده‌ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، بنحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد گزارش شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی در استان است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که باعث بیماری" کووید ۱۹" شده است، در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha