کارشناس دوومیدانی: زمان کمی داریم؛ فدراسیون زودتر دست به کار شود

تهران-ایرنا- کارشناس و مربی دوومیدانی ایران گفت: سال بسیار مهمی پیش روی ورزش المپیکی دوومیدانی است و با توجه به اینکه زمان کمی تا شروع مسابقات باقی مانده «ایرج عرب» سرپرست فدراسیون باید هرچه سریع‌تر دست به کار شود.

«قاسم‌علی فیروزی» در مصاحبه با ایرنا با بیان اینکه مسابقات صحرانوردی قهرمانی آسیا،‌ دوومیدانی جوانان قهرمانی جهان و آسیا و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را در سال جاری و آینده پیش رو داریم اظهار داشت: با توجه به این برنامه فشرده سرپرست فدراسیون باید هر چه سریع‌تر با مربیان فعال در حوزه ملی و نامزد مربیگری در تیم ملی جلسه‌ای را برگزار کرده و ضمن آشنا شدن با مشکلات به دنبال رفع درخواست‌هایشان برای مسابقات مهم پیش رو باشد.

وی افزود: البته تا به امروز اتفاقی در این‌باره رخ نداده و مربیان همچنان منتظر برگزاری این جلسه هستند؛ تا آنجا که اطلاع دارم سرپرست دوومیدانی  در مدت حضورش در این فدراسیون با اعضای سازمان تیم‌های ملی نشستی داشته است که از محتوای آن  نیز اطلاع دقیقی ندارم.

این کارشناس ادامه داد: هم اکنون در فصل آماده سازی ورزشکاران قرار داریم و از همین حالا فدراسیون باید به فکر تشکیل تیم برای مسابقات آینده باشد.

فیروزی با اشاره به اینکه چنانچه جلسه بین مربیان و کادر مدیریتی فدراسیون برگزار نشود این فدراسیون دو و میدانی است که ضرر خواهد کرد، اضافه کرد: بی‌شک مربیان  بی‌وقفه در حال آماده‌سازی ورزشکاران خود هستند اما در نقطه مقابل فدراسیون نیز باید دست بجنباند و برنامه‌ها و استراتژی مدیریت را هرچه سریع‌تر به اطلاع کارشناسان و مربیان برساند.

وی تصریح کرد: به طور حتم شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی یکی از مهم‌ترین اهداف فدراسیون‌های ورزشی است و چنانچه مربیان از برنامه‌های فدراسیون اطلاع درستی نداشته باشند، نمی‌توانند برای ورزشکاران به درستی برنامه ریزی کنند.

این مربی بار دیگر تاکید کرد: زمان زیادی باقی نمانده و ما باید بدانیم فدراسیون برنامه جدیدی را تدوین کرده و یا بنا دارد برنامه‌های مدیریت قبلی (مجید کیهانی) را دنبال کند.

فیروزی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با این اوصاف مربیان انتظار دیگری از سرپرست فدراسیون ندارند، گفت: همانطور که عنوان کردم مهم‌ترین انتظار ما به حوزه کاری‌مان بر می‌گردد و نمی‌توانیم چیزی غیر از این هم بخواهیم؛ ما به دنبال مشخص شدن تکلیف ورزشکاران برای اعزام و تعیین تکلیف وضعیت قرارداد مربیان و حق و حقوق برای دوره پیش رو هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتظار از سرپرست برای برگزاری مجمع انتخاباتی این رشته مهم و المپیکی نیز اظهار داشت: روند تشکیل مجمع انتخاباتی رییس جدید فدراسیون به دیدگاه مسئولان ارشد وزارت ورزش بستگی دارد؛ این روند در برخی از فدراسیون‌ها کمتر از ۶ ماه و در برخی دیگر بیش از یک سال هم به طول انجامیده است.

فیروزی اضافه کرد: توقع داریم با توجه به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰  توکیو و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲  برای برگزاری مجمع این فدراسیون زمان کمتری صرف شود تا مدیر آینده برای برنامه ریزی برای شرکت ورزشکاران در این بازی‌ها، مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا وقت کافی در اختیار داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha