۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83540585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران چین حمله به خبرگزاری شینهوا در هنگ کنگ را محکوم کردند

پکن- ایرنا- اتحادیه سراسری خبرنگاران چین با انتشار بیانیه ای حمله شماری از آشوبگران هنگ کنگی به ساختمان خبرگزاری شینهوا چین در این منطقه را بشدت محکوم کرد.

در این بیانیه که روزنامه چاینا دیلی روز یکشنبه منتشر کرده آمده است: حمله به ساختمان خبرگزاری شینهوا در هنگ کنگ اقدامی خشونت آمیز و متناقض با آزادی بیان و دمکراسی است.

این بیانیه می افزاید شورشیان و فرصت طلب ها در ۲۲ هفته گذشته در جریان اعتراضات خشونت آمیز خود دست به اقداماتی ضد قانون و حاکمیت دموکراسی در این منطقه زده اند آنها با پرتاب بمب های آتش زا، حمله به متروها، نهادهای امنیتی، فروشگاه ها و بسیاری از مراکز عمومی، آزادی و دمکراسی را نقض و زندگی مردم را مختل کرده اند.

بیانیه تاکید می کند این اتحادیه بشدت این اقدامات را محکوم و با خبرنگاران اعلام همبستگی می کند و تصریح می نماید شورشیان نباید باعث ارعاب شوند و با اقدامات ضد قانونی خود باعث اختلاف در فعالیت رسانه ها شوند.

بنا به این گزارش، آشوبگران در جریان حمله به ساختمان خبرگزاری شینهوا در این منطقه شیشه های ساختمان را شکسته، ساختمان شینهوا را آتش زده و از فعالیت عادی و روزمرده خبرنگاران جلوگیری کردند.

این بیانیه اضافه می کند حقوق خبرنگاران و فعالیت آنها و آزادی بیان در هنگ کنگ باید مورد حراست قرار گیرد و همه کسانی که مرتکب چنین اقدامات خلاف قانونی شده اند، باید مجازات شوند.

این بیانیه از همه خواسته است برای بازگرداندن اوضاع به حال عادی و برقراری صلح و آرامش و توقف شورش ها با نیروهای امنیتی، پلیس و دیگر مسئولان همکاری کنند.

خبرگزاری شینهوا هم در بیانیه ای این حمله را وحشیانه توصیف کرده و نوشته است شورشیان و آشوبگران با برخوردهای خشونت آمیز باعث بروز ناامنی در منطقه شده اند زمان آن رسیده است که دولت و پلیس با همکاری یکدیگر از این اقدامات در هنگ کنگ به طور جدی پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha