۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83543518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ هزار اصله درخت معابر و میادین اصلی سنندج شناسنامه دار شدند

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از پلاک‌کوبی و شناسنامه دار کردن ۲۱ هزار اصله درخت در میادین و معابر اصلی این شهر خبر داد.

شرمین شریفی روز سه شنبه در آیین اختتامیه پلاک کوبی درختان شهر اظهار داشت: در سال ۹۷ با عقد قراردادی با گروه علوم باغبانی دانشگاه کردستان بحث پلاک کوبی و شناسایی دار کر دن درختان به عنوان یکی از کارهای تخصصی از سوی سیما و منظر شهرداری سنندج دنبال و امروز شاهد اتمام آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز شهر سنندج از نظر منطقه دارای ۳ منطقه اصلی و ناحیه ویژه بهاران است، افزود: در مجموع تعداد درختان در هر چهار منطقه ۲۱ هزار و ۲۴۴ اصله درخت است که با توجه به آماربرداری‌های انجام شده ۸۰ درصد درختان معابر اصلی شامل ۶ نوع درخت چنار، اقاقیای وحشی، زبان گنجشک است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: تعداد کل درختان معابر اصلی منطقه یک ۶ هزار و ۲۰۱ اصله است که بیشترین تعداد درخت در منطقه به ترتیب چنار با یک‌ هزار و ۶۵۰ اصله، اقاقیای وحشی با یک‌ هزار و ۲۰۵ اصله، زبان گنجشک با ۸۹۷ و درختان مثمر ۶۷۶ اصله است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۶.۶۰ درصد درختان این منطقه چنار و حدود ۱۱ درصد گونه‌ها در این منطقه مربوط به درختان مثمر است، یادآور شد: این منطقه همچنین شامل ۲۱ خیابان و بلوار است که بیشترین تعداد درختان آن در خیابان امام خمینی (ره) با ۶۹۲ اصله درخت، خیابان بهشتی با ۶۶۷ درخت، بلوار کردستان با ۶۶۴ درخت و بلوار کارگر بر ۵۱۳ درخت قرار دارد.

شریفی تاکید کرد: چهار هزار و ۳۶۰ اصله درخت در ناحیه ۲ شهرداری سنندج وجود دارد که ۲۷.۲۷ درصد آن را درختان چنار به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه بیشترین آمار درختان در این منطقه مربوط به خیابان پاسداران به سمت آزادی با تعداد ۶۴۹ اصله درخت است.

وی گفت: همچنین چهار هزار و ۳۶۰ درخت در معابر اصلی منطقه سه وجود دارد که بیشترین درختان در این منطقه چنار با یک‌هزار و ۱۸۹ اصله و اقاقیای وحشی با ۷۱۲ اصله، زبان گنجشک با ۶۹۸ اصله و نارون با ۳۹۷ اصله است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: تعداد کل درختان در معابر اصلی ناحیه بهاران چهار هزار و ۸۱۵ اصله درخت است که ۴۷.۲۳ درصد درختان در این منطقه چنار است.

وی افزود: در مجموع ۲۱ هزار از مشخصات اصله درختان سطح معابر اصلی شهر سنندج تاکنون پلاک‌کوبی شده و پلاک‌کوبی درختان در پارک‌های سطح شهر نیز آغاز شده است.

شریفی گفت: با توجه به اساس نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور این رسالت برای شهرداری تعیین شده که در زمینه توسعه فضای شهری گام بردارد و به همین دلیل سازمان سیما و منظر شهری نیز در سنندج بحث توسعه فضای سبز به عنوان یک اولویت را مورد توجه قرار داده ضمن اینکه در این دوره از فعالیت شورای شهر و شهرداری یک متر مربع به سرانه فضای سبز  اضافه شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار ممیزی و شناسایی درختان در سطح پارک‌ها در دست اقدام است، یادآور شد:‌ در بحث آموزش فضای سبر تقویم باغبانی در حال تدوین است و تلاش می‌شود آموزش را به داخل مدارس ببریم که دیگر شاهد قطع درختان نباشیم.

ضرورت اجرای طرح جامع ممیزی فضای سبز در سنندج

رئیس کمیسیون‌ عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج نیز با اشاره به ضرورت اجرای کامل طرح جامع ممیزی فضای سبز گفت: این طرح در دوره‌های قبل اجرا شده و امید می‌رود در این دوره شاهد اجرای جامع‌تر و کامل‌تر آن نسبت به گذشته باشیم.

مجید شاه ویسی افزود: اگر بخواهیم میراث فضای سبز ماندگاری در شهر سنندج داشته باشیم باید طرح جامع فضای سبز که در گذشته داشته‌ و تاکنون بلا استفاده مانده را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دادن شناسنامه به درختان در میادین کاری ارزشمند و در حقیقت بهادادن به موضوع فضای سبز و توسعه آن است، اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که درختان در پارک‌ها و حتی منازل هم پلاک‌کوبی شود که کسی حق تعرض به این سرمایه‌ها را نداشته باشد.

رئیس کمیسیون‌ عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج با تاکید برساماندهی مشاغل مزاحم در شهر سنندج اظهار داشت: اوراق فروشی‌ها بدمنظرترین قسمت از شهر سنندج است البته ساماندهی این موضوع به تنهایی برای شهرداری ممکن نیست.

دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز با تبریک انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گفت: جایگاه سنندج در حوزه‌های مختلف به اندازه‌ای بالا است که باید در این بخش‌ها نیز در سطح جهان مطرح شود.
انور رشیدی با بیان اینکه ایجاد پارک و فضای سبز در کوچکه رش سنندج باید در برنامه شورا و شهرداری قرار گیرد، افزود: در منطقه نایسر با جمعیت قابل توجه، ننله و فرجه باید در زمینه ایجاد فضاهای سبز برنامه و هدف‌گذاری بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بخشی از نقاط شهر کارهای بسیار خوبی انجام شده که قابل تقدیر است، یادآور شد: امروز بیش از هر چیز نیاز به ایجاد فضاهای سبز در مناطق حاشیه شهر سنندج داریم.

شهرداری سنندج بیشترین میزان همکاری را با دانشگاه کردستان دارد

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این مراسم گفت: شهرداری و شورای شهر سنندج حمایت‌های خوبی از دانشگاه داشته‌اند که امیدواریم بتوانیم پاسخگوی این اعتماد و پشتیبانی‌ها آنها باشیم.

رحمت الله صادقی با تبریک معرفی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان افزود: اگر سنندج به شهر خلاق موسیقی تبدیل شده این نقطه آغازی است و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم از این اتفاق بزرگ بیشترین بهره را به نفع مردم شهر و کل استان ببریم.

وی با اشاره به اجرای طرح ممیزی درختان در شهر سنندج اضافه کرد: اجرای این طرح اقدام ارزشمندی است که به همت شهرداری سنندج و با کمک دانشگاه کردستان انجام می‌شود و امیدواریم در فرایند کار شاهد پلاک‌کوبی کل درختان سطح شهر باشیم.

شهر سنندج با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha