به گزارش خبرگزاری رویترز، هواپیمای X-۵۷ که از طرح هواپیمای ملخدار Tecnam P۲۰۰۶T مجهز به یک موتور دوقلو و ساخت ایتالیا اقتباس شده است، از سال ۲۰۱۵ میلادی در دست ساخت بوده و دستکم یک سال با نخستین پرواز آزمایشی خود بر فراز پایگاه نیروی هوایی ادواردز فاصله دارد.
با این حال پس از الصاق بزرگترین جفت از ۱۴ موتور الکتریکی که در نهایت با توان به دست آمده از باتریهای لیتیوم یونی مخصوص این هواپیما را به حرکت در خواهند آورد، ناسا به این فکر افتاد که Maxwell برای نخستین نمایش عمومی خود آماده است.
اگرچه این هواپیما هنوز در دست ساخت است، ناسا از یک شبیه ساز جدید نیز رونمایی کرد که به مهندسان و خلبانان اجازه میدهد تا حس هدایت نسخه نهایی X-۵۷ را تجربه کنند.
Maxwell نخستین هواپیمای ایکس سرنشین داری است که ناسا در دو دهه گذشته ساخته است.
یکی از چالشهای پیش روی ناسا در ساخت و بهرهبرداری از این هواپیمای تمام الکتریکی، بهبود فناوری باتری است تا با ذخیره انرژی بیشتر برد هواپیما را گسترش داده و سریعتر از قبل نیز شارژ شود.
با توجه به محدودیتهای کنونی در حوزه فناوری باتری، طراحی Maxwell برای استفاده در پروازهایی با مسافتهای کوتاه پیشبینی شده است، درست مثل یک تاکسی هوایی یا هواپیمایی که تعداد کمی از مسافرین را در فاصلههای نزدیک جابه جا میکند.
نظر شما