۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 83550193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۵ میلیارد ریال برای حل تنش آبی استان بوشهر ابلاغ شد

بوشهر- ایرنا- برای گذر از مشکلات کم آبی و اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر امسال ۴۲۵ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده و متناسب با تخصیص به پروژه‌های بخش تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این میزان اعتبار از محل ملی برای تامین منابع آب پایدار و اجرای طرح‌های آبرسانی هزینه می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بازسازی خطوط انتقال، ساخت مخازن جدید ذخیره آب، نوسازی و بازسازی تاسیسات و ترمیم شبکه آب‌رسانی، حفر و تجهیز چاه‌های آب و توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهرهای مختلف از جمله طرح‌های قابل اجرا برای کاهش تنش آبی در استان بوشهر است.

ور اضافه کرد: در همین ارتباط امسال ۲۰ هزار مترمکعب مخازن جدید ذخیره آب در شهرهایی که فاقد مخزن هستند و یا مخازن آنها به اندازه کافی نیست احداث می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی از جمله ایجاد آب شیرین‌کن، خطوط انتقال، ساخت مخازن، نوسازی و بازسازی خطوط انتقال و حفر و تجهیز چاه‌ها استان بوشهر تابستان گذشته را با کمترین مشکل پشت سرگذاشتند و انتظار می‌رود با تداوم اجرای طرح‌های مصوب و تامین منابع آب پایدار مشکل مردم در این بخش به کمترین میزان برسد.

وی یادآور شد: در سال جاری با اجرای نوسازی و بازسازی شبکه‌های آبرسانی آب بخشی از محله‌های جنوبی شهرستان بوشهر شبانه‌روزی شد و قرار است بزودی مشکل مابقی مناطق جنوبی این شهرستان از جمله تنگک‌ها نیز برطرف شود.

حمزه‌پور گفت: امسال قرار است ۱۰۰ کیلومتر از خطوط شبکه آبرسانی استان بوشهر با همکاری استان‌های معین بازسازی و نوسازی شود که با انجام بخشی از این پروژه توانستیم بخشی مهم از مشکلات تامین آب را در این استان برطرف کنیم.

وی یادآور شد: همچنین ۴۰ کیلومتر فاضلاب در بافت قدیم شهر بوشهر نیز برای نخستین بار در دست اجراست که بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha