۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83559580
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در همدان

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83559580
آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در همدان

‌همدان- ایرنا- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در راستای اجرای قانون شکار و صید و به منظور بهره‌برداری پایدار و خردمندانه گونه‌های پرندگان قابل شکار و صید، صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی در این استان آغاز شد.

مهدی صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این پروانه تنها برای شکار در محدوده شکار آزاد صادر شده و افراد دارای پروانه، مجاز به شکار در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع نیستند.

وی با بیان اینکه صدور پروانه تا نیمه اسفند ادامه دارد افزود: افراد دارای پروانه تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه به تعداد چهار قطعه پرنده وحشی از گونه های کبک، تیهو، فاخته، قمری و باقرقره مجاز به شکار هستند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: در شهرستان همدان صدور پروانه منوط به حضور متقاضیان در دوره توجیهی مقررات و قوانین شکار و صید است.

صفی خانی ادامه داد: پروانه شکار و صید برای افرادی که دارای پرونده تخلف شکار و صید هستند صادر نمی شود و آنها از این مزایا محروم هستند.

وی گفت: پرندگان با توجه به پایش های صورت گرفته توسط یگان حفاظت محیط زیست و فراوانی پرندگان در طبیعت انتخاب شدند و جامعه هدف صدور مجوز، افراد غیربومی و بیگانه نیستند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: شکار روزانه چهار گونه پرنده، بر اساس فراوانی گونه ها و شمار شکارچیان دارای مجوز در استان در نظر گرفته شده است.

صفی خانی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته با شکار پرنده های وحشی همچون کبک، تیهو، فاخته، قمری و باقرقره تاثیری در جمعیت این گونه وارد نمی شود اما از شکار این پرندگان در دیگر فصل های غیر مجاز به ویژه فصل زاد و ولد جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: استان همدان دارای گونه اندمیک (بومی) نیست و تنها گونه میش مرغ در گذشته در همدان وجود داشت که به علت تخریب و تغییر زیستگاه این گونه مشاهده نشده بود که به تازگی گزارش هایی مبنی بر مشاهده این گونه ارائه شده است.

صفی خانی افزود: ۳۱۵ گونه جانوری مهره دار در استان همدان شناسایی شده که ۱۹۳ گونه از این تعداد انواع پرندگان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha