کتاب باید جذابیت لازم را برای خواننده داشته باشد

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید با تولید کتاب‌های جذاب به نیازهای خواننده و جامعه پاسخ داده شود.

علی زینی‌وند روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان کتاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کتاب‌ها باید با سلیقه خوانندگان همخوانی داشته باشند تا شاهد گسترش فرهنگ آن در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی روزی پرچمدار خلق دانایی در دنیا بود، گفت: کم توجهی به اهمیت کتاب، منطقی و پذیرفتنی نیست و باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امروزه مردم بیشتر به خواندن مطالب در فضاهای مجازی روی آورده‌اند در این جا نقش کتابخانه‌های عمومی و کتابداران اهمیت پیدا  می‌کند که با برگزاری برنامه‌های متنوع مردم را دوباره به خواندن کتاب سوق دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۰ ویژه برنامه فرهنگی در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان درحال برگزاری است.

حامد زارعی اظهار داشت: هم‌اینک ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی در سیستان و بلوچستان برای استفاده علاقمندان کتاب موجود است.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای سیستان و بلوچستان فاقد کتابخانه هستند، بیان کرد: ۱۰ طرح در حوزه کتابخانه ها در استان درحال اجراست تا به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان سرانه مطالعه کتاب را در این استان بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۱ دقیقه ذکر کرد و اظهار داشت: ۶۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است و ۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی بیان کرد:۳۰ عنوان کتاب با بیش‌از هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب از مولفان بومی سیستان و بلوچستان در کتابخانه‌های استان برای استفاده علاقمندان وجود دارد.

زارعی گفت: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان و بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ‌سازی از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قراردادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره‌گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha