بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از ساخت ناو موشک‌انداز زره

بندرعباس-ایرنا-فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز ضمن حضور در کارخانجات نداجا منطقه یکم، از طرح‌ها و روند در حال ساخت ناو موشک‌انداز زره بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید بیان کرد: به تدبیر مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، صفت راهبردی بودن نیروی دریایی تلقی شد و نگاه عمیقی که امروز نیروی دریایی به بازدارندگی دارد در حال تغییر است.

امیر دریادار حسین خانزادی گفت: در گذشته بازدارندگی مفهومی متمرکز داشت اما امروز به دنبال موضوع بازدارندگی گسترش یافته هستیم به این معنا که توسعه و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی دریایی به سمت دریاهای آزاد در دستور کار قرار گرفت که با شتاب حرکت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برای این حرکت پرشتاب قطعا نیروی دریایی نیاز به مجموعه‌ای از تجهیزات و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها دارد که بتواند در دریاهای آزاد به نفع امنیت دریانوردی جهانی و اقتصاد ملی تلاش‌ کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: کار ساخت و تجهیزات به صورت صددرصد بومی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و با تمرکز بر بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های هرمزگان و نیروی انسانی بسیار با قابلیتی که در این استان وجود دارد با توانایی علمی و صنعتی مجموعه کشور پای کار هستند تا در آینده به سرعت شاهد تغییرات قابل توجهی در زمینه تجهیزات نیروی دریایی باشیم.

امیر دریادار خانزادی خاطر نشان کرد: ناو موشک‌انداز زره را که شناور بسیار تندرو با قابلیت حمل و پرتاب موشک است تا پایان سال به اتمام رسیده و به نیروی دریایی ملحق می‌شود.

وی عنوان کرد: دنا، ناوشکن جدید از کلاس موج، مشابه ناوشکن جماران و سهند است و از آنجایی که این ناوشکن‌ها به ترتیب با پیشرفت فناوری داخلی کشور و ظرفیت‌های نیروی دریایی تغییرات قابل توجهی در آنها ایجاد می‌شود، دنا ظرفیت‌های بیشتری نسبت به ناوشکن‌های قبلی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ظرفیت خوبی در موضوع مصونیت بخشی به شناور در ابعاد زیر۱۰۰ و هوا در حال انجام است که قابلیت حمل بالگرد دارد.

خانزادی خاطر نشان کرد: موضوع‌های شناوری، تعادل و پایداری این ناوشکن بررسی شد و در حال نصب تجهیزات و تسلیحات روی این ناو هستیم در ناوگان شمال که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به مجموعه نیروی دریایی ارتش ملحق شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های آینده شاهد الحاق مجموعه قابل توجه زیردریایی‌های نسل جدید به نیروی دریایی خواهیم بود و همه این تجهیزات برای انجام تکلیف و وظیفه در مقابل ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید به درستی برای برقراری امنیت انجام شود.

به گفته وی؛ این ظرفیت‌های بزرگ ساخت ناوشکن قطعا به منطقه کمک می‌کند تا به همراه دیگر کشورها امنیت جمعی را پای کار بیاوریم زیرا آینده شمال اقیانوس هند با صلح و دوستی امن‌تر خواهد بود.

امیر دریادار خانزدای فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز همچنین ضمن رونمایی از ساختمان انتقال ستاد هسته اولیه فرماندهی از تهران به بندرعباس، در اجرای عملیات نمایشی انجام تاخت آبی خاکی در ساحل دشمن فرضی و باز پس گیری ساحلی که توسط دشمن فرضی اشغال شده است حضور یافت.

این تاخت عمده شامل، نفوذ از زیرسطح با زیر دریایی اسابحات توسط تکاوران غواص و قایق‌های کانو برای انجام شناسایی، نفوذ با هواناو، عملیات راپل تاکتیکی و هلی برن توسط ۲ فروند بالگرد sh و پیاده شدن تیم سازش در ساحل دشمن است که پس از باز پس‌گیری نسبت به تثبیت منطقه اقدام می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha