۶ هزار و ۶۰۰ خانوار مرزنشین خراسان شمالی با نفت گرم می‌شوند

بجنورد- ایرنا- ۶ هزار و ۶۰۰ خانوار از مرزنشینان شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی همچنان با نفت خانه‌های خود را گرم می‌کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: به خانوارهایی که در این شهرستان سکونت داشته و هنوز امکان دسترسی به شبکه گاز را ندارند، هر ۳۰ تا ۴۰ روز، ۴۴۰ لیتر نفت سفید و ۳ کپسول گاز داده می شود.  

مجتبی شکوری اظهار داشت: ممکن است که این سهمیه بسته به شرایط آب و هوایی در فصول پاییز و زمستان افزایش و یا در تابستان کاهش یابد.

نبود سرمایه‌گذار برای ایجاد جایگاه سی. ان. جی

وی در مورد نبود جایگاه سوخت گاز برای خودروها در این شهرستان نیز گفت: متاسفانه بخش خصوصی تا کنون رغبتی به سرمایه گذاری برای ایجاد جایگاه سی ان جی در راز و جرگلان نشان نداده است و علیرغم وجود ۳ جایگاه سوخت مایع (بنزین) در سه بخش این شهرستان، این جایگاهها نیز صرفه اقتصادی چندانی ندارند.   

وی نزدیکترین جایگاه سوخت گازی به این شهرستان را جایگاه شهر پیش قلعه در شهرستان مانه و سملقان عنوان کرد و افزود: از راز، مرکز این شهرستان تا پیش قلعه ۹۵ کیلومتر فاصله است.

وی تاکید کرد: اکنون دولت برنامه ای برای ایجاد جایگاه سی ان جی در این شهرستان ندارد اما در صورت رغبت سرمایه گذاران از آن حمایت خواهد کرد.

بخشدار راز نیز با اشاره به نبود سرمایه گذار برای ایجاد جایگاه سوخت گازی در این شهرستان اظهار داشت: در صورت ادامه این روند و نبود تمایل برای سرمایه گذاری در این بخش، اتحادیه دهیاران شهرستان که طرح ایجاد جایگاه را تدوین کرده، به این کار اقدام می کند تا علاوه بر حل مشکل مردم، ممر درآمدی نیز برای دهیاری ها فراهم سازد.

سعید آیتی افزود: تا مدتی پیش استفاده از گاز مایع ال پی جی برای سوخت خودرو در این شهرستان رواج داشت اما با توجه به استاندارد نبودن و خطرناک بودن این مراکز و ممنوعیتی که برای ادامه فعالیت آن وجود داشت اکنون خودروها از هیچ گازی نمی توانند استفاده کنند.

مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری بجنورد قرار دارد و تنها شهرستان در این استان ۸۶۳ هزار نفری است که جایگاه سوخت گاز ندارد.  

گازرسانی به این شهرستان ۷۰ هزار نفری در سال ۹۶ انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha