آمادگی سوریه برای تاسیس شرکت‌های مشترک ساخت‌وساز

تهران- ایرنا- معاون وزیر مسکن سوریه با اعلام اینکه می‌توان شرکت‌های مشترک ساخت‌وساز در سوریه ایجاد کرد، گفت: به شرکت‌های فعال در حوزه املاک و ساخت‌وساز امتیازاتی تعلق می‌گیرد.

«مازن لحم» روز سه‌شنبه در همایش تجاری ایران و سوریه درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در سوریه توضیح داد: از طریق سازمان توسعه مسکونی و املاک در سوریه که وابسته به وزارتخانه مسکن است می‌توان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. 

وی تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و توسعه املاک در استان‌های مختلف سوریه ساخت حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در اختیار داشته و در استان‌های مختلفی همچون حلب سوریه حضور دارند.

به گفته این مقام مسئول سوری، دولت این پروژه‌ها را واگذار می‌کند و امکانات به آن می‌دهد، بنابراین سرمایه‌گذاران حوزه مسکن می‌توانند وارد این پروژه‌ها شوند

معاون وزیر مسکن سوریه خاطرنشان کرد: قانون، امکان تاسیس شرکت‌های خارجی ساخت‌وساز را داده و این شرکت‌ها می‌توانند فعالیت‌های ساخت‌وساز داشته باشند. این شرکت‌ها باید در کشور خودشان مجوز داشته و سپس وارد سوریه شوند.

به گفته وی شرکت‌ها باید حداقل پنج سال سابقه کار داشته باشند و ضمانت نامه مالی ارائه دهند.

لحم با اشاره به شرکت‌های سهامی گفت: سهام این شرکت‌ها باید قابل معامله بوده و همه سهام  دراختیار اتباع سوریه و شخصیت‌های حقیقی و قانونی باشد. همچنین هیچ شخص حقیقی نمی‌تواند ببش از ۵ درصد سرمایه شرکت و هیچ شخص حقوقی نمی‌تواند بیش از ۴۰ درصد سرمایه شرکت را داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که سوریه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، آب و برق نیز دارد که می‌توانند با شرکت‌های ایرانی وارد مشارکت شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha