۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83570870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۱ هزار مسافر از مرز باشماق وارد کشور شدند

سنندج - ایرنا - ۵۱ هزار و ۸۹۸ مسافر در یک ماه (مهر امسال) از طریق مرز بین المللی باشماق در مریوان وارد کشورمان شدند که ۹۰ درصد بیش تر از مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه در مجموع ۴۰۲ هزار و ۲۶۱ نفر از مرز باشماق وارد ایران شده و ۳۸۶ هزار و ۸۹۲ نفر نیز از کشور خارج شدند.

 بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه در مهر امسال ۵۶ هزار و ۹۶۶ نفر هم از طریق این مرز از کشور خارج شدند، افزود: تعداد مسافران خروجی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۴۳۵ دستگاه خودرو هم از طریق مرز باشماق از کشور خارج شدند، اضافه کرد: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

رحمانی‌پور به میزان واردات کالا از گمرک‌های سنندج و باشماق در مهر امسال اشاره کرد و یادآور شد: ۶ هزار و ۹۱۳ تُن کالا به ارزش سه میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۵۵ دلار از گمرک‌های سنندج و باشماق در مهر ماه وارد کشور شده است.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است،  گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha