سردشت و اشنویه پربارش‌ترین شهرهای کشور در شبانه‌روز گذشته

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: شهرستان‌های سردشت و اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی با ثبت ۲۰ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت دیروز بارش باران در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی آذربایجان‌غربی شروع شد و در این مدت بیشترین بارش کشور در شهرستان‌های سردشت و اشنویه به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت پیرانشهر نیز با ثبت ۱۵ میلی‌متر بارندگی در جایگاه سوم بارش‌های کشور قرار دارد و بارش در مهاباد هشت میلی‌متر، بوکان پنج میلی‌متر، میاندوآب ۴.۵، ارومیه ۲ میلی‌متر و در ایستگاه باران‌سنجی «کله‌گاوی» مهاباد ۳۰ میلی‌متر گزارش شده است.

وی پیش‌بینی کرد بارش باران تا اواخر فردا در این منطقه ادامه داشته و بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف باشد. 

محمدپور افزود: با ورود این سامانه دمای هوای شبانه استان به طور میانگین پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرد و در شبانه‌روز گذشته چالدران با ثبت دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین و میاندوآب با حداکثر دمای هوای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و ۱۱ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین هفت و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد نیز در اطلاعیه از شهروندان خواست با توجه به احتمال بارش برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی این شهرستان از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از سفر، وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است و سردشت با متوسط بارش سالانه یک‌هزار میلی‌متر پربارشترین شهر استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha