صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در نوشهر برگزار شد

نوشهر- ایرنا - صبحگاه مشترک به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی روز شنبه در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد.

هفتم آذر به این خاطر روز نیروی دریایی نامگذاری شده است که سال ۱۳۵۹ در چنین روزی دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان خود، بزرگ ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد آوردند و شجاعانه از حقانیت و یکپارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه شهرستان نوشهر در این آئین گفت : یکی از مولفه های اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ، نیروی مسلح است  که به پشتوانه مردم این عزت و اقتدار و کرامت را به دست آوردند.

حجت الاسلام محمود مشایخ ، حضور مردم در همه صحنه برای دفاع از نظام و مقابله با دشمن را از دیگر مولفه های اقتدار در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ذکر کرد و افزود: ذات انقلاب اسلامی نیز از مولفه های دیگر  اقتدار این نظام بوده به تعبیری تفکر ، فرهنگ و ایدئولوژی انقلاب که در آن عزت نهفته است با اقتدار برابری می کند.

امام جمعه نوشهر ، با گرامیداشت روز نیروی دریایی ،با اشاره به  یکی از شعارهای این نیرو " راه ما، راه حسین (ع) "، گفت : اینکه چرا این نیروی راهبری چنین شعاری را برگزیده است برای اینکه امام حسین (ع) راه مرگ سرخ را بهتر از مرگ ننگین می دانست.
مشایخ افزود : غیرتمندی،  روحیه شهادت طلبی ، گذشت و ایثار از شاخصه های این شعار بود که امروز در وجود نیروهای راهبردی نهفته است .

وی به ویژگی های و توانمندی های این دانشگاه در تربیت و آموزش افسران نیروی دریایی پرداخت و گفت : این مرکز علمی که نام آن به نام امام (ره ) مزین شده است با برخورداری از همه امکانات از عوامل عزت ،اقتدار و کرامت این انقلاب اسلامی است .

در پایان این آئین ضمن اهدای جوایز به شماری از خانواده های شهدای نیروی دریایی  ، همچنین نیروهای مسلح حاضر در میدان در مقابل جایگاه  رژه رفتند . 

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.

دانشجویان این دانشگاه در ۷ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha