۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83574147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتصاب جایگاه‌های سوخت در لبنان تعلیق شد

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83574147
اعتصاب جایگاه‌های سوخت در لبنان تعلیق شد

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه جایگاه های سوخت لبنان اعلام کرد که این اتحادیه اعتصاب در جایگاه‌های سوخت این کشور که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده است را تعلیق می کند.

روزنامه النهار به نقل از "سامی البراکس" رییس این اتحادیه نوشت که اتحادیه مذکور اعتصاب خود در جایگاه های سوخت را به حالت تعلیق در آورده تا روز دوشنبه با مسئولین دیدار و مذاکراتی را داشته باشند.

اعتصاب در جایگاه های سوخت لبنان روز پنجشنبه بر اثرعدم تامین دلار لازم برای خرید سوخت شکل گرفت. کمبود سوخت، ناشی از عدم پایبندی بانک مرکزی لبنان و شرکت های وارد کننده فراورده های نفتی به توافقی است که چندی پیش بین دو طرف حاصل شد. بر اساس این توافق  دلار لازم  برای خرید سوخت تامین شده است و وارد کنندگان نیز سوخت را به جایگاه ها عرضه کنند.

اعلام خبر اعتصاب سراسری سبب شد بسیاری از مردم به منظور خرید سوخت به این جایگاهها هجوم ببرند. این در حالی است که سه هفته پیش و همزمان با هفته سوم اعتراضات مردمی در لبنان، کمبود سوخت در بیروت پایتخت این کشور بسیاری از پمپ بنزین ها و مراکز سوخت رسانی را به تعطیلی کشاند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، اتحادیه جایگاههای سوخت در لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود، اعتصاب را به مدت زیادی در انتظار دیدار با رئیس جمهوری و توضیح مشکلات بخش سوخت به تاخیر انداختند اما زمانی برای این ملاقات تعیین نشد و دولت نیز به قول های خود عمل نکرد و علاوه بر این وزارت انرژی و اقتصاد و موسسات دست اندرکار بخش سوخت هیچ اقدامی در راستای حمایت از منافع اتحادیه جایگاههای سوخت رسانی اتخاذ نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha