به گزارش پایگاه اینترنتی «انگجت»، اگرچه کمیسیون اروپا در بیانیه خود به جزئیات بیشتر در مورد این تحقیقات اشاره نکرده، اما اسناد فاش شده حاکی از آن است که این تحقیقات بر روی جستجوهای محلی، تبلیغات (و تبلیغات هدفمند)، خدماتی که به وارد کردن نام کاربری و گذرواژه نیاز دارند، مرورگرهای وب و «سایر موراد» تمرکز خواهد داشت. به عبارت دیگر، اتحادیه اروپا این بار در مورد هسته کسب و کارهای گوگل تحقیق میکند.
گوگل با ابزار مختلفی که در اختیار دارد تقریبا همه چیز را در مورد کاربرانش می داند. به استناد گزارشی که چندی پیش در روزنامه انگلیسی «سان» منتشر شد، میزان اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر جمعآوری میکند آن قدر زیاد است که با استفاده از آن میتوان ۵۶۹۵۵۵ هزار صفحه کاغذ A۴ را پر کرد. جمعآوری این اطلاعات از طریق موتور جستجوی گوگل و سرویسهایی چون جیمیل و یوتیوب صورت میگیرد.
با این وجود، این غول فناوری ادعا میکند که از این اطلاعات برای ارتقای سطح کیفی خدمات خود استفاده میکند و به کاربران کنترل لازم برای مدیریت یا پاک کردن اطلاعاتشان را داده است.
گوگل پیشتر نیز به دلیل سیاستها و رفتارهای انحصارطلبانه خود ۸ میلیارد یورو جریمه شده بود و ممکن است این بار نیز به پرداخت جریمه محکوم شود.
نظر شما