تلاش احزاب تاجیکستان برای کسب کرسی بیشتر در انتخابات آتی مجلس

تهران - ایرنا - در حالی که مقامات تاجیکستان آغاز انتخابات مجلس برای ماه مارس سال آینده ( ۱۱ اسفند امسال) رسماً اعلام کرده و از تشکیل ۴۶ حوزه خبر داده اند،  تاکنون بیشتر رهبران هفت حزب سیاسی این کشور برای شرکت فعال در این انتخابات  و کسب کرسی در مجلس آینده این کشور اعلام آمادگی کرده اند .

 انتخابات پارلمانی تاجیکستان  روز یکم مارس سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. در این باره فرمان امامعلی  رییس‌جمهوری این کشور صادر و اولین جلسه  کمیسیون مرکزی انتخابات نیز دایر شد.



از بین هفت حزب سیاسی تاجیکستان تنها حزب سوسیال-دموکرات مسئله  شرکت یا تحریم این انتخابات را در دست بررسی دارد. شورای سیاسی حزب روز دهم دسامبر (فردا سه شنبه)   مشخص می کند که آیا به انتخابات ماه مارس می رود یا آن را نادیده گیرد.  
 
 مسئله شرکت کردن یا نکردن حزب سوسیال-دموکرات پنجشبه هفته گذشته با حضور اعضای ریاست آن بررسی شد، امّا به نتیجه نرسیدند و قرار شد در جلسه بعدی تصمیم نهایی را بگیرند.  


 
 حزب حاکم و نیروهای سیاسی نزدیک به دولت در باره احتمال شرکت کردن یا تحریم انتخابات از طرف حزب مخالف سوسیال-دموکرات واکنشی نشان نداده اند.  مقامات در گذشته بودند این حزب از طرفداران زیادی در کشور برخوردار نیست.  
 
  سعیدجعفر عثمانزاده، رئیس حزب دموکرات تاجیکستان گفت، ۱۳ نامزد درون حزبی و ۱۹ نفر را هم از حوزه‌های انتخاباتی برای شرکت در انتخابات ماه مارس حمایت می کنند و  به گرفتن ۱۰  کرسی در پارلمان آینده امید دارند.  
 
 معراج عبدالله‌اف، رئیس حزب کمونیست تاجیکستان هم پیشتر اعلام کرد، که تصمیم دارند، هشت نفر را در انتخابات پارلمانی نامزد کنند.  
 
 حزبهای اصلاحات اقتصادی، سوسیالیستی و کشاورزی، که حالا در پارلمان نماینده دارند، نیز برای شرکت و معرفی نامزد ابراز تمایل کرده ند امّا هنوز در باره شماره نامزدها چیزی نگفته‌اند. حزب حاکم خلقی دموکراتیک تاجیکستان پیشتر خبر داده بود، که آمادگی برای شرکت در انتخابات را آغاز کرده است.  
 
 انتظار می‌رود، نقشه هفت حزب سیاسی تاجیکستان و همچنین نامزدهای معرفی شده در انتخابات تا ماه ژانویه سال آینده معلوم شود.   

 استقلال تاجیکستان کشور فارسی زبان از شوروی سابق ۲۸ سال پیش در روز ۹ سپتامبر سال ۱۹۹۱ اعلام شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha