بابک رضی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح بزرگراه تبریز- سهند یکی از طرح های مهم آذربایجان شرقی است که استاندار بازدیدهای پیاپی از آن داشته و به صورت جدی پی گیر پیشرفت طرح است.
وی افزود: طرح آزاد راه تبریز- سهند طرح مشارکتی است که ۶۰ درصد اعتبار یعنی ۱۲۰ میلیارد تومان آن آورده سرمایه گذار بوده و ۴۰ درصد شامل ۸۰ میلیارد تومان آورده دولتی است که علت اصلی کند بودن طرح و طولانی شدن آن تملک زمین و وجود ابنیه های فنی و ۳ پل بزرگ کرجان، پل اندیشه و اسنجان در مسیر است.
پیشرفت ۷۲ درصدی ساخت ابنیه های فنی آزاد راه تبریز- سهند
رضی منش با اشاره به اینکه پل های آزاد راه تبریز - سهند عظیم بوده و ارتفاع بالایی دارند، ادامه داد: این ابنیه های فنی و ساخت پل ها در مجموع ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: از مجموع راه ۲۰ کیلومتری سهند- تبریز پنج کیلومتر به طور کامل از سمت سهند به پایان رسیده است و ۱۵ کیلومتر که طرح مشارکتی است در حال اتمام می باشد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- سهند به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر جدید ۲۰۰ هزار نفری سهند در جنوب تبریز در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.
این محور ارتباطی زمان سفر در مسیر ۴۵ دقیقهای سهند-تبریز را به کمتر از یکسوم و به زمان ۱۵ دقیقه کاهش می دهد.
شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، چسبیده به شهر تاریخی اسکو و در دامنه «سهند» از حدود دو دهه قبل میزبان جمعیت سرریز کلانشهر تبریز شد و از نخستین شهرهای جدید کشوراست که به دلیل تردد روزانه بیشتر ساکنان این شهر به تبریز به منظور اشتغال، سرعت بخشی به اجرای این طرح احساس می شود.
نظر شما