۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 3009
کد خبر: 83595137
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افتتاح آزادراه تهران - شمال در دهه فجر با نرخ عوارضی شناور

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با وعده اینکه آزادراه تهران- شمال دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت: نرخ عوارض این آزادراه شناور محاسبه می‌شود.

«محمد اسلامی» روز (یکشنبه) در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک در پاسخ به ایرنا در زمینه زمان قطعی افتتاح آزادراه تهران- شمال گفت:اینکه نتوانستیم آزادراه را در تابستان زیر بار ترافیک ببریم از مردم عذرخواهی می کنم و وعده داد آزادراه در بهمن ماه امسال افتتاح شود.

به گفته وی، بیش از سه هزار نفر شبانه‌روزی برای تکمیل و تحویل آزادراه مشغول کارند و فعالیت‌های عمرانی پایان یافته و کمیته نظافت با هدف رنگ آمیزی و خط کشی شکل گرفته است.

وزیر راه وشهر سازی ابراز امیدواری کرد: همزمان با استقرار سیستم مدیریتی، بزودی شاهد افتتاح قطعه یک ازادراه تهران- شمال باشیم.

اسلامی ضمن اعلام خبرافتتاح مترو هشتگرد در هفته نخست دی ماه امسال و نیز بهره برداری از آزادراه همت - کرج،گفت: سه پروژه مهم  یادشده امسال گشایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی پیرامون نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال گفت: نرخ عوارض در این مسیر بسته به ساعت عبور متفاوت بوده و شناور محسوب می شود.

اسلامی گفت: پیشرفت فیزیکی قطعات ٢و ٣ آزادراه تهران -شمال برای تکمیل نیازمند٢٠ هزارمیلیارد تومان اعتبار است که سرمایه‌گذاری هنگفتی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: ساخت آزادراه تهران- شمال از دهه هفتاد آغاز شد، اما فعالیت عمرانی واقعی در دولت تدبیر و امید و از سال٩٣ شکل گرفت.

وزیر راه پیرامون وضعیت قطعه ٢ این آزادراه نیز گفت:تلاش می شودتا با افتتاح یک باند از تونل البرز که در قطعه ٢ است و تا پایان سال آینده، تردد در محور کندوان را تسهیل کنیم.

اسلامی همچنین از سه رونمایی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: یکپارچه سازی صورت وضعیت قراردادها با پیمانکاران از این به بعد در دستور کار است ؛:پیش از این صورت وضعیت‌ها مکانیزه بود، اما در قالب سیستم یکپارچه نبود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ قرارداد با ۳۹۴ شرکت به ارزش ۳۲۵ هزار میلیارد تومان بسته شده و صورت وضعیت ۳۵۹ شرکت پنج هزار میلیارد تومان است.

وی افزود:‌ امروز سامانه‌های هوشمند آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک رونمایی شد. پیش از این شیت‌های آزمایشگاهی به شیوه دستی بود، اما امروز مکانیزه شده که موجب می‌شود کیفیت، دوام و قوام زیرسازی و روسازی راه‌ها بر اساس محفوظات فنی مهندسان مشاور به شکل دقیق در اختیار کارفرما باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سومین سامانه‌ای که امروز افتتاح شد، سامانه سنجش رضایت مسافران در فرودگاه‌ها بود.

به گفته اسلامی،  افتتاح سامانه پرداخت عوارض الکترونیک آزادراه‌ها به شکل پیمایشی انجام شد و بدین ترتیب میزان عوارض عبور بر اساس پیمایش است.

وی اضافه کرد: همچنین به کسانی که در ماه بیش از ٤٠ بار تردد در آزاد راه داشته باشند، تخفیف داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha