جذب هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندرچابهار

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با انعقاد ۱۴ قرارداد با بخش خصوصی در بندرچابهار جذب شده و تا پایان سالجاری نیز پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در این بندر جذب شود.

بهروز آقایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال در مجموع ۴۷ درخواست سرمایه‌گذاری ارائه شد و بیش‌از ۱۵۰ هیات داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدیدکردند.

وی بیان کرد: رشد ۳۳ درصدی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را شاهد هستیم و این ورود سرمایه‌گذاران نوید دهنده رشد و شکوفایی این منطقه محروم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به امضای ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همزمان با روز حمل و نقل خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه سالجاری ۴۸ شرکت برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار اعلام آمادگی کرده و درخواست خود را برای آغاز فعالیت ارائه داده‌اند.

آقایی گفت: در مدت مشابه پارسال ۳۶ درخواست سرمایه‌گذاری ارئه شده، بنابراین می‌توان گفت که تعداد متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از فروردین تا ابتدای آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: امسال ۲ قرارداد در حوزه ساخت انبار سرپوشیده و مخازن فرآورده‌های نفتی منعقد شده و امضای ۶ قرارداد دیگر نیز در ۲۶ آذر امسال، همزمان با روز حمل و نقل در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلت‌های بندر چابهار در زمینه زیرساخت‌ها،تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا خاطرنشان کرد: افزایش حجم مبادلات کالایی کشور، تسهیل فرآیند ترانزیت و ارائه بسته‌های تشویقی برای ناوگان حمل و نقل زمینی جهت تردد در مسیر چابهار به سایر نقاط کشور موجب تسریع در استفاده از این ظرفیت‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: بندر چابهار نقش کلیدی در تامین کالاهای اساسی استان‌های شرقی ایران دارد و جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران و تبدیل این سواحل به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار است و در آینده پس از تکمیل زیرساخت‌ها می‌توان شاهد رونق بیشتر این بندر بود.

آقایی ادامه داد: تبادل کالایی ۱۰ کشور با بندر چابهار در ۱۱ ماه گذشته نشان از اهمیت این بندر اقیانوسی است که براین اساس ایران عزم جدی برای اتصال سریع تر بندر چابهار به راهرو شمال جنوب و سود سرشار اقتصادی حاصل از این پروژه حیاتی برای ایران و کشورهای منطقه دارد.

وی گفت: علاوه‌بر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بندرچابهار در حوزه ورزش نیز می‌درخشد و ورزشکاران این بندر در هفدهمین دوره رقابت‌های شنا و قایقرانی بنادر کشور موفق به کسب چهار مدال طلا و چهار مدال برنز شدند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار ظرفیت‌های فوق العاده‌ای برای همه روش‌های حمل و نقل دریایی از جمله ترانزیت و ترانشیپ دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha