۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 83017716
T T
۰ نفر
آستان قدس رضوي براي سرمايه گذاري در بندر چابهار ورود كند

چابهار- ايرنا - مدير كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: سرمايه گذاري آستان قدس رضوي و ورود بخش خصوصي به مثابه اطمينان از توسعه و ثبات بندر چابهار است كه بايد براي فعاليت به اين بندر ورود كند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان بهروز آقايي در نشستي با مدير عامل عمران و توسعه اقتصادي آستان قدس رضوي اظهار داشت: فرصت هاي بي شمار سرمايه گذاري در چابهار به عنوان بزرگترين بندر اقيانوسي كشور وجود دارد كه سرمايه گذاري آستان قدس رضوي و ورود بخش خصوصي داخلي و خارجي مي تواند سبب رونق و توسعه اين منطقه محروم شود.
وي نقش بندر چابهار در ارتقاء جايگاه تجارت دريايي كشور و بهره گيري از فرصت‌ها و قابليت‌هاي ترانزيتي و ترانشيپي در اين بندر را عامل ايجاد جذابيت، تحرك و توسعه محور شرق و شكوفايي اقتصادي كشور عنوان كرد.
مدير كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با تشريح فرصت ها و مشوق هاي سرمايه گذاري ويژه بندر چابهار، خاطرنشان كرد: اين بندر فرصتي بي نظير به واسطه برخورداري از موقعيت ترانزيتي، واردات، صادرات و صادرات مجدد كالاست.
وي بندر چابهار را بندري بدون محدوديت با موقعيت ممتاز جغرافيايي و منطقه اي معرفي كرد.
مدير كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان افزود: واقع شدن در مسير كريدور شمال – جنوب و برخورداري از زيرساخت مناسب جهت حمل و نقل دريايي و همچنين مبادلات گسترده تجاري كشورهاي هندوستان، افغانستان و كشورهاي آسياي ميانه و CIS به بندر چابهار امتيازات ويژه بخشيده كه سرمايه گذاري و حضور صاحبان كالا را در اين بندر اقيانوسي توجيه پذير مي كند.
آقايي با تاكيد بر اهميت تخصيص 20 درصد كالاهاي اساسي كشور به بندر چابهار تصريح كرد: فعال سازي بندر شهيد بهشتي و تكميل روند پروژه خط ريلي چابهار – زاهدان و احياء محور شرق با اختصاص تخليه كالاهاي سهم استانهاي سيستان و بلوچستان، كرمان، سمنان، خراسان جنوبي، رضوي و خراسان شمالي به اين بندر تحقق خواهد يافت كه اين پروژه با ورود و سرمايه گذاري بخش خصوصي و بنگاه هاي اقتصادي نظير آستان قدس رضوي ميسر خواهد شد.
وي گفت: بندر چابهار آمادگي همكاري همه جانبه با تجار، صاحبان كالا و بخش خصوصي را دارد.
مدير كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان مشاركت در ساخت، تجهيز و اپراتوري فازهاي 2 تا 5 بندر شهيد بهشتي با تضمين ترافيك كالا و كشتي، ساخت اسكله و ترمينال نفتي، پتروشيمي و گالري خطوط لوله انتقال، ساخت كارخانجات فرآوري كالا از قبيل كارخانه هاي توليد خوراك دام، تصفيه روغن و بسته بندي مواد غذايي، ساخت انبارهاي مكانيزه كالا را بخشي از فرصت هاي سرمايه گذاري در چابهار عنوان كرد.
وي ساخت انبار كالاي فله و عمومي، ساخت انبار مكانيزه و سيلوي نگهداري غلات، ساخت مخازن نگهداري روغن خام و روغن صنعتي، ساخت تاسيسات و مخازن خدمات سوخت رساني به كشتي ها (بانكرينگ) را از ديگر فرصت هاي سرمايه گذاري در بندر چابهار عنوان كرد.
3043**3213