۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۵
کد خبر: 83601174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات فعالیت کارآفرینان را تسهیل کنند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه باانتقاد از عملکرد برخی ادارات برای سخت‌گیری نسبت به کارفرمایان گفت: برای حفظ رونق تولید در استان و اشتغالزایی، ادارات از سنگ‌اندازی پیش پای کارآفرینان جلوگیری و فعالیت آنان را تسهیل کنند.

هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، نسبت به عملکرد اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی انتقاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت کرمانشاه اشتغالزایی است، گفت: اشتغال در کرمانشاه با کمک بخش خصوصی ایجاد می شود از این رو مدیران اگر به بخش خصوصی اعتقادی ندارند کرمانشاه را انتخاب نکنند.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در ساختار فعلی عده ای معتقدند که کارفرما در حق کارگر ظلم می کند، اما این طور نیست و چه بسا آنها از ما مسوولان نسبت به کارگران دلسوزتر باشند، لذا باید این نگاه از سیستم فعلی حذف شود.
بازوند افزود: رهبر معظم انقلاب سالهاست که بر تولید داخلی که خروجی آن اشتغال است، تاکید دارند، اما با این شرایط فعلی و موانعی که بازرسان برای کارفرمایان ایجاد کرده اند نمی توان انتظار رونق داشت.
وی با تاکید بر اینکه بازرسان در برخورد با کارفرمایان رونق تولید را متوقف می کنند، افزود: کارفرما در شرایط سختی است و در این شرایط اگر بتواند سرپا بماند کار بزرگی کرده، لذا اگر دنبال رونق تولید هستیم نباید با این رویه ها به آنها صدمه وارد کرد.
استاندار کرمانشاه همچنین از بانکها خواست تا نسبت به کارفرمایان سخت‌گیری نکنند و اداره کار نیز در رویه موجود خود تجدیدنظر جدی داشته باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کرمانشاه در تابستان امسال را ۱۴.۴ درصد اعلام کرد.
براساس آمار مسوولان تعداد بیکاران استان کرمانشاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر است که هر سال بیش از هفت هزار نفر به این تعداد افزوده می شود.