۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۶:۰۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83601386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل متحد خواستار توقف کشتار و دخالت بیگانگان در لیبی شد

تهران-ایرنا- فرستاده ویژه سازمان ملل متحد بامداد جمعه در بیانیه‌ای خواستار توقف کشتار و درگیری‌ها و پایان یافتن دخالت بیگانگان در لیبی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر،"غسان سلامه" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی همچنین تأکید کرد که تلاش می‌کند،اختلافات کشورهای مختلف در مورد لیبی را بهبود بخشد.

سلامه ، طرف‌های درگیر در بحران لیبی را به خیانت و به خطر انداختن حاکمیت و یکپارچگی لیبی متهم کرد.

در همین حال، شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل متحد قرار دارد، اعلام کرد که حملات پنجشنبه شب به شهر "مصراته" توسط جنگنده‌های خارجی صورت گرفته است.

هشدار سازمان ملل متحد به طرف‌های درگیر در لیبی و کشورهای خارجی پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای تحت امر حفتر از پنجشنبه هفته گذشته (۲۱ آذرماه) موج دوم حملات خود به طرابلس؛ پایتخت دولت وفاق ملی را آغاز کرده‌اند.

تحلیلگران مسائل لیبی بر این باورند که بازیگران خارجی در این کشور در دو طرف درگیری نقش فعالی را ایفا می‌کنند، امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند، درحالی که ترکیه، قطر، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت "فایز السراج" در غرب لیبی هستند.

پس از سرنگونی "معمر القذافی" در سال ۲۰۱۱ ، لیبی عملا به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد،در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت وفاق ملی به ریاست السراج فعالیت دارد که مورد حمایت سازمان ملل متحد است و در پایان سال ۲۰۱۵ تشکیل شد و در طرف دیگر دولت موقت "عبدالله الثانی" مستقر است که در شرق این کشور فعالیت دارد و از حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha