۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83603132
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن در سقز برپا شد

۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵
کد خبر: 83603132
نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن در سقز برپا شد

سنندج - ایرنا - نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن ۶ هنرجوی جوان نقاش با حضور اهالی فرهنگ و هنر در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز گشایش یافت.

استاد این هنرجوها عصر شنبه در حاشیه نمایشگاه رنگ روغن سقز اظهار داشت: تابلوهای به نمایش گذاشته در این نمایشگاه حاصل تلاش و همت هنرجویان این آموزشگاه است که توانستند در مدت اندکی این تابلوهای ناب را به نمایش بگذارند.

ایرج آقایی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۰ تابلو از ۶ هنرجوی جوان طراحی شده است افزود: چنور حسینی، روژین توپچی، لعیا حسینی، مریم قادری، نیایش راثی و سیران خاکی هنرجویانی بودند که آخرین آثار خود را بروی بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تابلوی طراحی شده در این نمایشگاه با رنگ روغن و تکنیک های رئال و امرپسیون طراحی شده است یادآور شد: موضوعات این تابلوها حکایت از طبیعت، فلکلور کُردی (پرتره، فیگور) و مناظر زیبایی مناطق کُردنشین  کرده است.

این استاد با تجربه که ۳۰ سال سابقه نقاشی کردن در کارنامه دارد افزود: بزودی در نمایگشاه های برون مرزی (سلیمانیه اقلیم کردستان) شرکت می کنیم و قصد داریم در شهرهای بانه و بوکان و چندین شهر کُردنشین دیگر این نمایشگاه را برای علاقمندان به هنر نقاشی برگزار کنیم.

یکی از هنرجویان این نمایشگاه با بیان اینکه این دومین نمایشگاه گروهی است در سقز برگزار کردیم افزود: اولین نمایشگاه را در اسفندماه پارسال برگزار کردیم و الان دومین نمایشگاه گروهی است که از امروز برپا شده است.

مریم قادری هدف از گشایش این نمایشگاه را ارائه آخرین نقاشی های خود و ترغیب هنرجویان و علاقمندان به نقاشی دانست و  افزود: چنین نمایشگاه های باعث تقویت پشتکار و انگیزه علاقمندان به نقاشی و هنرجویان این رشته می شود.

یکی دیگر از هنرجویان به نکته قابل توجه سانسور در برخی از تابلوها اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از نقاشی های طراحی شده توسط دیگر هنرجویان با آداب و رسوم مرمان کُرد طراحی شده که امیدواریم این معضل را برطرف کنند تا به راحتی کارهایمان را به نمایش بگذاریم.

چنور حسینی از مسئولین خواست بیشتر به هنر نقاشی و نمایشگاه ها اهتمام دهند و حداقل یک بار از نمایشگاه های این چنینی بازدید کنند تا نشان دهند چقدر به فرهنگ و هنر شهرمان توجه دارند.

وی به هزینه های ابزار و رنگ روغن و وسایل مورد نیاز برای نقاشی کردن اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه هزینه های طراحی یک تابلوی نقاشی بیش از ۲ میلیون ریال است بنابراین این معضل جدی برای یک هنرمند جوان است که می خواهد استعدادهای خود را شکوفا کند.

نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن این ۶ هنرجو از شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه آغاز و تا ۶ دی ادامه دارد. علاقمندان برای دیدن این آثار می توانند به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha