۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83605157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۸ هزار نفر در کردستان رای اولی هستند

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83605157
بیش از ۵۸ هزار نفر در کردستان رای اولی هستند

سنندج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: ۵۸ هزار و ۲۴۰ هزار رای اولی در این استان اسفند امسال برای نخستین بار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.

حسن صومی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار صدویکمین سالروز تاسیس ثبت احوال در کشور خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی است، اظهار داشت: به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی شامل برگزاری مراسم گرامیداشت سوم دی و تجلیل از کارکنان نمونه و بازنشسته‌گان، دیدار با خانواده ایثارگران و شهدا و اهدای خون کارکنان در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل ثبت احوال استان از تمام امکانات خود همچون دوره‌های گذشته برای برگزاری انتخاباتی پرشور در اسفند امسال استفاده می‌کند، اضافه کرد: تعداد رای اولی‌ها در استان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر است.

کاهش ۱۳.۸ درصدی واقعه ولادت در کردستان

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان به آمار ۹ ماهه وقایع چهارگانه در استان اشاره کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۲۷۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳.۸ درصد کاهش داشته است.

صومی با بیان اینکه میانگین کشوری کاهش واقعه ولادت ۱۲.۷ درصد بوده است، تاکید کرد: شهرستان مریوان با ۱۷.۸ در هزار بیشترین و شهرستان سروآباد هم با ۱۳.۳ درصد در هزار کمترین نرخ ثبت ولادت را در استان داشتند.

وی یادآور شد: در این مدت پنج هزار و ۶۱۴ واقعه وفات هم به ثبت رسیده که در مقایسه با ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه به طور متوسط میزان واقعه وفات در کشور طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است، گفت: بیجار بیشترین و شهرستان‌های بانه و مریوان کمترین نرخ خام ولادت در استان را به خود اختصاص دادند.

ثبت بیش از ۱۰ هزار واقعه ازدواج در استان

صومی از ثبت ۱۰ هزار و ۴۶ واقعه ازدواج در ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافت که در میانگین کشوری ۷.۵ درصد کاهش داشته و بیشترین نرخ ازدواج در استان مربوط به شهرستان قروه و کمترین هم شهرستان بانه است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان یادآور شد: میزان واقعه طلاق از ابتدای امسال تا پایان آذر در استان ۹ درصد و در میانگین کشوری ۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است.

ثبت ۹۷۶ واقعه ازدواج دختران ۱۴ تا ۱۶ ساله در کردستان

صومی تاکید کرد: طی ۹ ماه منتهی به آذر امسال ۱۷۹ مورد واقعه ازدواج مربوط به دختران ۱۴ ساله، ۳۲۶ مورد دختران ۱۵ ساله و ۴۷۱ مورد هم دختران ۱۶ ساله بوده و از مجموع ازدواج‌های ثبت شده در استان طی این مدت ۵۳۰ مورد نیز مربوط به دخترانه ۱۷ ساله است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: برای عکس‌دار کردن شناسنامه دختران زیر ۱۵ سال به منظور ثبت ازدواج آنها باید گواهی رشد او از طریق دادگاه صادر شود.

۹۰ درصد از واجدین شرایط در کردستان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

صومی اظهار داشت: از جمعیت واجد شرایط در استان یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۹۹ نفر حائز دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۸۳ نفر به عبارتی ۹۰ درصد واجدین شرایط در استان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان تاکید کرد: ۱۰ درصد از حائزین دریافت کارت هوشمند ملی که تاکنون برای تعویض آن مراجعه نکرده یا در نوبت دریافت آن قرار دارند، نگرانی بابت شرکت در انتخابات نداشته باشند.

صومی افزود: شماره سریال شناسنامه و شماره ملی برای شرکت در انتخابات کافی است و اگر کارت ملی نیز همراه شرکت کنندگان نباشد، مشکلی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha