جوهری: کشتی پهلوانی به یک ورزش علمی تبدیل شده است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای، گفت: با توجه به کارهای اساسی صورت گرفته، رشته کشتی پهلوانی به یک ورزش علمی تبدیل شده و امروز ورزشکاران ما در مسابقات قاره‌ای و جهانی با قدرت حضور پیدا می‌کنند.

مجتبی جوهری در روز پایانی پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور، اظهار داشت: این حرکت و حضور پر شور موجب توسعه کشتی پهلوانی شده و باعث می‌شود این رشته ورزشی از فراموشی خارج شود.

وی افزود: کشتی پهلوانی قدمتی هفت هزار ساله دارد و دارای مفاهیم اخلاقی، انسانی و ورزشی است و این ورزش مایه فخر ما ایرانیان است که باید آن را حفظ، نگهداری و توسعه دهیم.

جوهری اضافه کرد: از وزارت ورزش تقاضا داریم مساعدت‌های لازم را برای برگزاری مسابقات قاره‌ای و جهانی انجام دهد.

رییس فدراسیون کشتی پهلوانی گفت: تلاش زیادی برای همگانی کردن این رشته با توجه به کارکردهای اجتماعی و فرهنگی آن انجام شده و به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم. بسیاری از ورزش‌های رزمی، امروز توسعه یافته و اکنون نوبت ماست که این ورزش ملی و ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، این رقابت‌ها در روز پایانی شاهد حضور میهمانان ویژه‌ای از مدیران و قهرمانان پیشکسوت و سرشناس ورزشی بود.

محسن مهرعلیزاده رییس فدراسبون بین المللی زورخانه ای، مهدی علی نژاد سرپرست معاونت قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، علی‌اکبر حیدری، دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک ۱۹۶۴ توکیو، ابراهیم جوادی نفر سوم المپیک مونیخ، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا لرستانی قهرمان سابق کشتی ایران و آسیا، محمدرضا توپچی قهرمان اسبق کشتی آزاد و پهلوان اسبق کشور، کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری، مهدی محمدنبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، حمید سجادی معاون سابق وزارت ورزش و مرشد عباس شیرخدا از جمله مهمانان ویژه‌ای بودند که روز پایانی مسابقات را از نزدیک نظاره کردند.

 پیش از برگزاری مسابقات فینال اوزان شش‌گانه کشتی پهلوانی، تعدادی از ورزشکاران رشته زورخانه‌ای به اجرا و نمایش حرکات مختلف از جمله میل‌گیری و دیگر موارد پرداختند که با تشویق حضار همراه بود.

طبق بخشنامه فدراسیون کشتی نفرات اول اوزان شش‌گانه این مسابقات (۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم) سهمیه حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی که روزهای ۱۸ تا ۲۰ دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، را بدست می‌آورند.

 بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از ۱۹ استان کشور شامل کرمان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، ، اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، مازندران، کردستان، قزوین، مرکزی، تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خوزستان برای کسب عنوان برتری در رشته کشتی پهلوانی با یکیدگر رقابت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha