۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳
کد خبر: 83614537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 روحانیون در شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی پیشگام باشند

یزد- ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: روحانیون در کنار مطالبه‌گری از مسوولان در راستای رفع مشکلات مردم، در شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از آنها پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی دوشنبه‌ شب در نشست جمعی از روحانیون افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های هر منطقه و مطالبه‌گری از مسوولان موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات در ابعاد مختلف است و باید به یک فرهنگ غالب تبدیل شود.

وی در ادامه بر لزوم تقویت نقش مساجد در جامعه تاکید کرد و گفت: اولویت سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه جایگزینی امام محله به جای امام جماعت است.
این مسوول با بیان اینکه ائمه جماعات در مساجد باید پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشند اظهار داشت: روحانیون نباید تنها به مسائل اخلاقی و اعتقادی در جامعه اکتفا کنند بلکه باید به دنبال بصیرت‌بخشی در حوزه مسائل روز جامعه به مردم باشند.
نجیمی بیان داشت: امام محله باید با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در محل، آنها را ساماندهی و از آن در راستای حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی محل بهره گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد بر لزوم توجه به بحث تربیت نسل برای آینده نظام تاکید کرد و گفت: امام محلات باید نوجوان و جوانان را به فراگیری علوم دینی تشویق کنند.
نجیمی با بیان اینکه دشمنان شبکه‌سازی را سرلوحه فعالیت‌ خود قرار داده‌اند افزود: در حوزه شبکه‌سازی در خواب غفلت به سر می‌بریم و اگر در این حوزه اهتمام جدی نداشته باشیم با خسارت‌های جبران ناپذیری در آینده روبرو خواهیم شد.
همچنین امام جمعه شهر شاهدیه گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از جریان نفوذی است که سال‌ها پیش مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشته‌اند اما مردم و مسوولان آن را جدی نگرفتند.
حجت‌الاسلام علی دهقان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن اکنون حضور مردم درانتخابات را نشانه گرفته تا از این طریق جمهوریت نظام را زیر سئوال ببرد.
وی به اوضاع اقتصادی اشاره کرد و افزود: مردم نسبت به این شرایط ، گلایه‌های به حقی دارند که مسولان  باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

استان یزد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و یک هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha