مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد: اجرای برنامه‌های فرهنگی باعث تقویت نقش مساجد می‌شود

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی با همکاری مردم باعث تقویت نقش مساجد می‌شود و این رویکرد با محوریت روحانیون و ائمه جماعات در تقویت بنیان‌های دینی و رفع مشکلات جامعه نقش موثر دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور موثر و پررنگ روحانیون و ائمه جماعات در محلات و مساجد یک ضرورت است و باید در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بر حسب نیاز تقویت شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز جامعه مباحث فرهنگی است، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در مساجد با حضور ائمه جماعات و جذب جوانان با همکاری بخش‌های مختلف جامعه را از آسیب بسیاری از ناهنجاری ها مصون می کند.

فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در مساجد با حضور ائمه جماعات و جذب جوانان با همکاری بخش‌های مختلف جامعه را از آسیب بسیاری از ناهنجاری ها مصون می کند.نجیمی تاکید کرد: در این زمینه برای حضور و مشارکت روحانیون و ائمه جماعات در محلات و مساجد استان اقدامات متعددی صورت گرفت است، اما اینگونه اقدامات برای اثربخشی بیشتر باید تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر کارکردهای مساجد با حضور ائمه جماعات و روحانیون پررنگ و به جایگاه حقیقی خود برسد قطعا شاهد تحولی عمیق در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و انجام امور مختلف با مشارکت نسل جوان خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد در خصوص تهدید نرم و فرهنگی دشمنان علیه نسل جوان اظهار داشت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی و دینی در سطح مساجد به همکاری مردم و مسئولان به خصوص مشارکت خیران استان در این زمینه نیاز دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ شهرستان، حدود سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha