امام جمعه شهرکرد:خدامحوری منشاء خدمات پرستار طراز نظام اسلامی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایمان و خدامحوری عامل مهم غلبه پرستاران بر سختی‌های این حرفه و خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در نظام جمهوری اسلامی است و خدامحوری منشاء خدمات پرستار طراز نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه این استان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار باعث فخر و بالندگی پرستاران کشور است و بی‎شک الگوگیری از این بانوی مکرم اسلام رمز موفقیت فعالان این عرصه است.

وی، خدمت پرستاران به مثابه خدمت به عالم بشریت دانست و گفت: خدمت به یک بیمار خدمت به تمام عالم بشریت است و پرستاران باید قدر این جایگاه خود را بدانند.

نکونام تصریح کرد: پرستاران به مراتب رسالتی سخت‌تر از پزشکان برعهده دارند و باید تا می‌توان با رفع مسائل و مشکلات این قشر در بهبود عملکرد پرستاران گام برداشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب(س)، این بانوی مکرم اسلام را والاترین الگو برای پرستاران دانست و اظهار کرد: حضرت زینب(س) آموزگار بزرگ در تاریخ اسلام به شمار می‌رود که باید این نقش و جایگاه را بیش از پیش به مردم معرفی کرد.

نکونام افزود: حضرت زینب(س) تمام سختی‌های کربلا را تحمل کرد و با روشنگری و پرستاری خود خدمت بی‌بدیلی به اسلام ارائه داد.

به گزارش ایرنا سالروز ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار در ایران نامگذاری شده است و در این روز از پرستاران تقدیر می‌شود.

در این آیین از ۵۵ پرستار نمونه، پرستاران بازنشسته و خانواده‌های شهدای حوزه بهداشت و درمان این استان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha