درخشش پرستاران در دوران کرونا الگوگیری از حضرت زینب(س) را ثابت کرد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: درخشش پرستاران در دوران شیوع کرونا ثابت کرد که فعالان این عرصه به خوبی از حضرت زینب(س) الگو گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز یکشنبه در دیدار با تعدادی از پرستاران این استان افزود: پرستاران در موارد متعددی از حضرت زینب(س) درس گرفته‌اند و همگان باید قدردان این خدمات و فعالیت‌ها باشند.

وی ادامه داد: تکریم جامعه پرستاری از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری به خوبی نمایان است.

نکونام تصریح کرد: مجموعه استان در حوزه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند و امید است مردم هم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی داشته باشند تا بتوان این ویروس را به طور کامل مهار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با قدردانی از تلاش پرستاران استان و کشور گفت: هیچ سالی به لحاظ حرفه‌ای برای جامعه پزشکی و پرستاری کشور  به سختی امسال نبود با این وجود فعالان عرصه بهداشت و درمان و به ویژه پرستاران در این عرصه به خوبی ظاهر شدند و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشتند.

مجید شیرانی افزود: گروه پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی در مبارزه با کرونا آگاهانه و عالمانه وارد این عرصه شدند و در خدمت بیماران از جان خود گذشتند.

وی خاطر نشان کرد: پرستاری حرفه‌ای است که در ذات خود با استرس‌های زیادی همراه است و با جان انسان‌ها سروکار دارد از همین رو تلاش کنیم تا استرس‌هایی فراتر از این بر پرستاران وارد نشود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از تعدادی از پرستاران استان تقدیر شد.

از ۲۶ آذر تا ۲ دی با عنوان هفته پرستار نامگذاری شده است.

در ایران هر سال روز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده است که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha