۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83617027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۸۷ درصد روستاهای کشور گازدار شدند

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83617027
۸۷ درصد روستاهای کشور گازدار شدند

اردبیل _ ایرنا _ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: در طول عمر دولت دهم و یازدهم شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

محمد امید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: درصد گازرسانی روستایی کشور به بالای ۸۷ درصد جمعیت رسیده و هدف گذاری دولت این است تا پایان دولت همه روستاها به شبکه گاز متصل شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ هزار روستا و آبادی در کشور وجود دارد، اظهارداشت: از این میزان ۳۹ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد، از جمعیت ۲۱ میلیون نفری روستاها بالای ۲۰ میلیون نفر در روستاهای بالای ۲۰  خانوار ساکن هستند.

وی گفت: به عبارت دیگر کمتر از پنج درصد جمعیت روستایی کشور در ۲۰ هزار روستا ساکن بوده و بیش از ۹۵ درصد روستاییان کشور در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ساکن هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری ادامه‌داد: خدمات نظام جمهوری اسلامی مبین این واقعیت است که کارهای خوبی در عرصه زیرساخت‌ها، آب، برق، راه، مسکن، آموزش، بهداشت و طرح‌های هادی روستایی انجام شده است.

وی گفت: در حالی که ۱۰۰ درصد جمعیت روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور برق‌دار هستند در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت روستایی کشور از شبکه‌های آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

امید با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم به سطحی رسیدیم که سطح پوشش برخی خدمات بالای ۹۰ درصد رسیده ، افزود: در برق‌رسانی به روستاها به ۹۵ درصد پوشش رسیده‌ایم و امروز هدف‌گذاری برق روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۸۰ درصد جمعیت روستاها به شبکه آب سالم متصل هستند، گفت: درصد گاز رسانی روستایی کشور به بالای ۸۲ درصد رسیده و هدف‌گذاری دولت این است تا پایان دولت همه روستاها به شبکه گاز متصل شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری از رشد ۹۰۰ درصدی خدمات  آی‌تی در روستاها خبر داد و افزود: امروز شبکه ملی ارتباطات و شبکه ارتباط روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ۹۲ درصد رسیده و امیدواریم تا یک سال آینده پوشش ۱۰۰ درصدی را در این زمینه داشته باشیم.

امید با بیان اینکه در عرصه اشتغال روستاییان گام‌های بلندی برداشته شده،اظهارداشت: بزرگترین کار دولت در کنار زیرساخت‌ها که سبب تثبیت روستاییان شده بحث اشتغال روستاییان است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا  ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر اختصاص یافته، افزود: از محل این تسهیلات تاکنون بالغ بر ۱۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

او ادامه‌داد: سهم اشتغال روستایی از پنج درصد در سال ۹۶ به ۲۵ درصد در سال گذشته رسیده و در بسیاری از بخش‌ها شاهد برگشت روستاییان هستیم.

امید اضافه‌کرد: در بخش بوم‌گردی نیز مجموع واحدهای بوم‌گردی کشور قبل از دولت ۲۰۰ واحد بود و امروز به ۵۰۰ واحد افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری از تایید کلیات طرح بیمه اجتماعی روستاییان خبر داد و افزود: این طرح از طرح‌های خوبی است که در دولت تدبیر و امید نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و اکنون مشمول بررسی اجمالی آن هستیم.

او اظهارکرد: سازمان بیمه اجتماعی روستاییان بیش از یک میلیون نفر سرپرست خانواده روستایی را تحت حمایت دارد که ۱۰۰ هزار خانواده‌ روستایی در حال استفاده از تسهیلات بیمه روستایی هستند.

امید تشریح‌کرد: دولت پذیرفته تا بیمه اجتماعی را در روستاها افزایش دهد تا تعداد بیشتری از روستاییان تحت حمایت این مهم باشند.

وی تاکید کرد: کسانی که از محل طرح‌های اشتغال روستایی استفاده می‌کنند این فرصت را دارند که بیمه اجتماعی شوند که بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را شامل می‌شود.

به گفته او ، تا پایان سال آینده ۲ میلیون نفر دیگر نیز تحت حمایت بیمه اجتماعی روستایی قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha