۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 83618802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خطیب جمعه بیرجند: سردار سلیمانی نماد یک تفکر است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبوده بلکه نماد یک تفکر است و میلیون‌ها انسان مسیر مقاومت را ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: میلیون‌ها حاج قاسم در این مملکت و در جبهه مقاومت و دنیای اسلام وجود دارد که چشمان استکبار را کور و او را ذلیل می‌کنند.

وی گفت: شهادت برای شما دنیاطلب‌ها و حیوانات درنده، سخت است اما برای کسانی که تفکر قرآنی و حسینی دارند شهادت، سعادت است و قرآن کریم هم می‌فرماید حتی خیال نکنید که شهید مرده است چون نزد پروردگارش روزی می‌خورد.

خطیب جمعه بیرجند افزود: حاج قاسم سلیمانی به آرزوی خود که شهادت بود، رسید و ان‌ شاءالله ما هم بتوانیم مثل او خدمت کرده و عاقبت به دست مستکبران ددمنش به شهادت برسم و راه امام حسین (ع) را برویم.

وی گفت: دیدید که دستان مبارک حاج قاسم مثل دستان حضرت اباالفضل (ع) قطع شده بود و خودش هم مثل حضرت اباعبدالله حسین (ع) در غربت، بالینی و سری برایش نماینده بود.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: آمریکا حق دارد از حاج قاسم‌ها و سپاه ما و از ملت ما کینه داشته باشد و این نشانه ذلت آمریکا است که نیروهای جبهه مقاومت برای او ایجاد کردند و یک عملیات تروریستی را خارج از خاک خود غاصبانه انجام می‌دهد و اینگونه سرداران عراق و ایران را از ما می‌گیرد.

وی افزود: این نشانه ذلت است که مخفیانه در دل تاریکی شب جنایتی را انجام دهد و این حقارت آمریکا را نشان می‌دهد.

وی گفت: سردار سلیمانی بهترین سرباز فداکار، بهترین افسر رشید اسلام و بهترین فرمانده جبهه مقاومت و مالک اشتر مقام معظم رهبری بود که این مصیبت بزرگ و شهادت ایشان را به همه مردم مسلمان منطقه که از نزدیک خدمات صادقانه این شهید بزرگوار را و فداکاری‌های او در سوریه و عراق را لمس کردند و ملت شریف ایران، تسلیت می‌گوییم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ملت شریف ما سابقه ده ها سال خدمات این افسر شجاع خود از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون را دیده‌اند که چگونه در فتنه‌های مختلف داخلی و خارج از مرزها با شجاعت و صلابت دفاع کرد و پیوسته با دشمن درگیر بود.

وی اظهار داشت: امروز قلب مقام معظم رهبری داغدار است همانطور که وقتی حضرت علی (ع) خبر شهادت مالک اشتر را شنید، فرمود مالک اگر کوه بود کوهی بی‌نظیر بود و شهید سردار سلیمانی مالک گونه در رکاب معظم له سربازی کرد.

وی افزود: در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم و دشمن بداند که ما هر سال عزادار بانویی هستیم که در سن ۱۸ سالگی در راه ولایت جان داد، حاج قاسم سلیمانی نیز ده ها سال خدمت کرد و آرزویش شهادت توسط مستکبران بود لذا در شان او نبود که به دست داعش و نوچه‌های استکبار به شهادت برسد و باید توسط خود استکبار به شهادت می‌رسید.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: این سردار رشید در غربت و در کشور دیگری به شهادت رسید اما اسلام مرز نمی‌شناسد و توحید هم مرز نمی‌شناسد و مثل اربابش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غریبانه و مظلومانه به شهادت رسید.

وی گفت: نفرین بر ددمنشانی که اینگونه خوی گرگ صفتی داشته و برای منافع استکباری خود به این شکل وحشیانه رفتار می‌کنند، اگر سردار سلیمانی به سوریه یا عراق می‌رفت به دعوت دولت قانونی آن کشورها بود اما کسی نیست از آمریکای مستکبر سوال کند که شما در خاورمیانه و سوریه و عراق چه غلطی می‌کنید و این خوی استکباری و سلطه گری شماست که امثال حاج قاسم در مقابل شما ایستادگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: ملت و سپاه ما چهل سال است که این حقارت را بر آمریکای مستکبر تحمیل کرده و تا قیام امام زمان (عج) این راه و مسیر مقاومت در مقابل مستکبران را ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز بعد از چهل سال و آسیب‌هایی که ملت ما دیده‌اند نباید دیگر فریب سیاست بازان را بخوریم و هر روز ضد انقلاب داخل کشور برای خود اسم‌های پر زرق  و برقی انتخاب کنند و پشت صحنه، نوکری بیگانه را انجام دهند.

وی افزود: شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها حواسش را جمع کند و مردم مراقب باشند چون از اول انقلاب جریان انقلابی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) داشتیم که پیوسته جریان ضدانقلابی مثل نهضت آزادی، بنی صدر ملعون، منافقان، جریان دوم خرداد و تجدیدنظرطلب‌ها و سایرین که با نام‌های پر زرق  و برق آمدند و در واقع اعتدال نخواسته بلکه قصد بازگشت ملت ما به نوکری آمریکا را داشتند بر مسندهای این مملکت تکیه زدند.

مختاری گفت: امروز باید مراقب باشیم و کسانی که هنوز دم از مذاکره با آمریکا و عادی سازی روابط با آمریکا می‌زنند دیگر از جریان داخل انقلاب محسوب نمی‌شوند بلکه نفوذی‌های دشمن هستند و باید توسط ملت سیلی محکمی خورده و از صحنه سیاسی کشور دور انداخته شوند.

وی افزود: بنده معتقدم ۹۰ درصد بدنه اصلاحات و اعتدال انسان‌های متدیتی هستند اما آنچه امروز از گستاخی آمریکا می‌بینیم نتیجه مذاکره و التماس در برابر دشمن است وگرنه آمریکا جرات انجام چنین جنایتی در خاک عراق را نداشت و از بس عده‌ای از خود ضعف نشان دادند آمریکا را گستاخ کرده‌اند که دیگر جایی در ملت ما ندارند و مردم باید حساب خود را از این افراد جدا کنند.

وی اظهار داشت: سردار حاج قاسم سلیمانی و تفکر انقلابیون امروز معیار و نماد وحدت ماست و هر جریان سیاسی که تفکر ناب انقلابی حاج قاسم را قبول دارد، خودی است و درون نظام تعریف می‌شود و اگر اختلاف نظری با او باشد صرفا سلیقه‌ای است اما هرکسی تفکر ناب انقلابی سردار سلیمانی را قبول ندارد و با قاتلان حاج قاسم به دنبال زد و بند است او از این ملت نیست و باید راه خود را از ملت جدا کند وگرنه توسط ملت به زباله دانی انداخته می‌شوند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: از دولت، مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی تقاضا داریم در پاسخ به این جنایت، درس بزرگی به استکبار جهانی داده و درسی به آمریکا دهند که دیگر هرگز جرات تکرار این جنایت را نداشته باشد.

وی افزود: مذاکره فریب است و اگر دشمن به دنبال مذاکره بود این جنایت‌ها را انجام نمی‌داد پس هرگز نباید به آنها اعتماد کرد و مسئولان باید به مردم، خدا و دین خود اعتماد کنند تا مشکل رفع شود هرچند جیب عده‌ای از اطرافیان مسئولان پر نمی‌شود اما این مردم در پرتو دولت و مجلس انقلابی و تفکر باورمند به اقتصاد مقاومتی احساس امینت و آرمش بیشتری می‌کنند که در انتخابات آینده باید پالایشی انجام شود.

حجت الاسلام مختاری گفت: استکبار از هر روش ناجوانمرادانه و خبیثانه استفاده کرده تا جبهه حقیقت را که در مقابل ظالمان جهان مثل سد ایستاده و راه پلیدشان را سد کرده، کنار زده و به مطامع، خواسته‌های نفسانی و چپاول و سلطه گری خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: ما باید دشمن و اهدافش را به خوبی شناخته و امروز بیشتر از هر زمان دیگر به حقیقت اهداف پلید دشمن توجه کنیم زیرا هدف نهایی استکبار که همواره آن را پنهان کرده این است که بر انسان و جامعه بشری سلطه پیدا کرده و همه انسان‌ها نوکر و مزدور او باشند و در طول تاریخ هم این اصلی ترین هدف مستکبران بوده است.

وی یادآور شد: مستکبران در طول تاریخ قصد داشتند بندگان را از مسیر بندگی خدا بازدارند و خداوند انبیا را برای نجات بندگان خدا مبعوث کرده تا به تکامل مادی و معنوی برسند.

مختاری گفت: هدف اصلی آمریکا و مستکبران گرفتن حقیقت ایمان ملت ماست اما ملت ما بیدار و هوشیار است و استکبار به هدفش نمی رسد اما ما باید بیدار و هوشیار باشیم و سعادت ما در بندگی خدا و دیانت است چون این دنیا مزرعه است و چند صباحی بیشتر میهمان آن نیستیم.

وی افزود: دشمن پیوسته به دنبال نابودی نمادهای دین است تا به واسطه آن دینداران را بی‌پناه کنند و مهمترین نماد دین و دیانت و حقیقت توحید ولایت است و اگر ولی خدا را زدند مردم بی صاحب شده و راحت تر به اسارت گرفته می‌شوند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: نظام اسلامی، سنگر اسلام است و یکی از نمادهای مهم اسلام، مسلمانان ولایی و ناب هستند و آنچه امروز رخ داد تلاش دشمن برای ضربه به این نماد بود تا مالک اشترها را از علی زمان بگیرد و در واقع انسان‌های خدمتگزار که مظهر وحدت امت اسلامی است را از دنیا بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha