گسترش آموزش عالی محدود به تامین شاخص‌های کیفی باشد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر گسترشی در آموزش عالی باید محدود به تأمین شاخص‌های کیفی شود.

به گزارش روز شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی با محوریت بررسی وضعیت پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی با حضور منصور غلامی و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها در محل این وزارتخانه برگزار شد.
وزیر علوم درباره پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی، خواستار تطبیق عملکرد پردیس‌ها با ضوابط و مقررات و بررسی میزان تحقق اهداف آنها توسط مرکز نظارت شد.
غلامی ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی را منوط به ارزیابی عملکرد آنها توسط هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی عنوان کرد.
وی از مرکز نظارت نظارت و ارزیابی وزارت علوم خواست تا شاخص‌های ارزیابی پردیس‌ها را تعیین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.
وزیر علوم اظهار داشت: وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی باکیفیت بخشی از راهبرد آموزش عالی در آینده است، افزود: با نظارت و ارزیابی‌های شکل گرفته، دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی به لحاظ کیفیت ارتقاء یابند.
غلامی تاکید کرد دولت نباید با افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌ها در پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی به عنوان رقیب آنها وارد شود.
به گزارش ایرنا، پردیس های دانشگاهی یا خودگردان شعبه ای از دانشگاه های دولتی است که از طریق کنکور سراسری یا پذیرش بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

این پردیس ها مازاد بر ظرفیت دوره های روزانه فعال هستند و به همین منظور شهریه های میلیونی که مصوب هیأت امنای دانشگاه است از دانشجو دریافت می کنند.
دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر و برخی دیگر از دانشگاه های دولتی در تهران، قشم، البرز و کیش شعبه ای از پردیس های خودگردان دارند.
پیش از این عنوان پردیس ها بین المللی بود که بعد از سال ها عنوان پردیس دانشگاهی برای این شعب در نظر گرفته شد.
پردیس های دانشگاهی با مجوز دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم فعال هستند و مدرک تحصیلی صادر شده این پردیس ها مورد تایید وزارت علوم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha