دانشگاهیان در سوگ سردار سلیمانی

تهران- ایرنا- دانشگاه‌های سراسر کشور از لحظات انتشار خبر شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در غم این سردار و قهرمان بزرگ ایران اسلامی نشستند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور صادر کرد.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
ساعاتی بعد از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، دانشجویان دانشگاه ها در شهرهای مختلف برنامه های متعددی برای برگزاری مراسم سوگواری تدارک دیدند.

تجمع دانشگاه تهرانی ها

دانشجویان دانشگاه تهران از ساعت ۱۳ امروز - شنبه - ۱۴ دی ماه در مسجد این دانشگاه تجمع کردند. دانشگاه تهران البته روز دوشنبه ۱۶ دی ماه میزبان پیکر سردار قاسم سلیمانی است و رهبر معظم انقلاب بر پیکر سردار ایران نماز اقامه می کنند.
میز فاتحه‌ خوانی دانشجویان برای شهید سلیمانی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از صبح امروز برپا شده است.

دانشگاه شهید بهشتی در سوگ سردار سلیمانی

دانشگاه شهید بهشتی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که امروز شنبه ۱۴ دی ماه در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشتی بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد الزهرا(س) برگزار می کند.
این دانشگاه که ستاد بزرگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی تشکیل داده است، اعلام کرد که متعاقب این مراسم، دانشگاهیان مقابل گلزار شهدای دانشگاه تجمع می کنند.
دانشگاهیان در مراسم امروز، پرچم شیطان بزرگ را به آتش می کشند.
 

عزاداری دانشجویان صدا و سیما

دانشجویان دانشگاه صدا و سیما نیز با برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، یاد و خاطره این سردار را گرامی داشتند.

شریف در اندوه فرو رفت

مسجد و ساختمان های دانشگاه های صنعتی شریف در غم از دست دادن سردار قاسم سلیمانی سیاه پوش شد.
دانشگاه صنعتی شریف البته پویشی با عنوان "پویش نقش" از روز گذشته فعال کرد.
در بخشی از این کمپین آمده است: جمعی از دانشجویان، استادان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف با ابراز انزجار از این حرکت تروریستی، ضمن حمایت کامل از اقدامات جبهه مقاومت در منطقه، تمایل خود را برای پیوستن افتخاری به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام می کنند.
همچنین دسته عزاداری و اجتماع بزرگ دانشجویان، استادان و کارمندان این دانشگاه با سخنرانی سردار احمد وحیدی فرمانده سابق سپاه قدس انقلاب اسلامی امروز از مسجد دانشگاه تا مقابل دانشکده کامپیوتر برگزار شد.

دانشگاه آزادی ها در میدان انقلاب

دانشجویان واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی هم با حضور در میدان انقلاب، ‌ایستگاه صلواتی برپا کردند.

انزجار علم و صنعتی ها از آمریکا

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت هم بعد از نماز ظهر و عصر امروز شنبه ۱۴ دی ماه، دسته های عزادارای و اعلام انزجار از رژیم آمریکا برپا کردند.
این مراسم در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز برخی از دانشجویان مقابل سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران تجمع کردند و نقش سردار قاسم سلیمانی بر در و دیوار این سفارت نقش بست.

کرمانی ها؛ دانشجویان سوگوار

سردار شهید قاسم سلیمانی زاده کرمان بود و دانشجویان این دانشگاه روز گذشته به صورت خودجوش مقابل منزل این سردار شهید تجمع و انزجار خود را از این اقدام تروریستی آمریکا اعلام کردند.
دانشگاه شهید باهنر کرمان امروز در پردیس افضلی پور و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مراسم بزرگداشت همشهری شهید خود را برگزار کردند.

میزفاتحه خوانی برای سردار شهید

دانشجویان دانشگاه زابل هم در محل دانشگاه خود میزفاتحه خوانی برای سردار شهید قاسم سلیمانی تدارک دیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha