سردبیر گلوبال تایمز: ترامپ هر روز دست به اشتباهات بزرگتری می زند
«خو شی جین» سردبیر گلوبال تایمز

پکن-ایرنا- سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چین گفت که ترامپ هر روز دست به اشتباهات بزرگتری در منطقه خاورمیانه می زند و ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین اشتباهات وی بوده است.

«خو شی جین» روز سه شنبه در یک ویدیو که بر روی وب سایت این رسانه منتشر شده است می گوید: آمریکا با حمله به عراق مرتکب اشتباه بزرگی شد و پس از آن بود که راه برای ارتباط بیشتر دولت های عراق و ایران در فرایندی دموکراتیک آغاز شد.

هو می گوید در این میان آمریکا هر بار سیاست هایی در عراق و منطقه خاورمیانه اجرا کرده باعث هرج و مرج و تنش شده و نتیجه دیگری نداشته است در جدیدترین مورد نیز ترامپ با صدور دستور ترور سردار سلیمانی و همرزمانش عملیات بزرگ و مخربی را هدایت کرد که تبعات سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.

این مفسر و تحلیلگر چینی تصریح کرد ترامپ از زمانی که از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج شد و خود را هر روز بیشتر وارد امور ایران کرد، وضعیت را متشنج تر کرد و نه تنها نیروهای آمریکایی را طبق قولی که داده بود از منطقه خارج نکرد بلکه با مداخله جویی هایش باعث بروز هرج و مرج و بی ثباتی در خاورمیانه شد.

«خو» خروج آمریکا از توافق هسته ای را یکی از بزرگترین اشتباهات دیپلماتیک ترامپ خواند و افزود: رییس جمهوری آمریکا تصور می کرد با سیاست زور و قدرت می تواند امور را به پیش برود اما هر چه جلوتر رفت چالش ها و تنش ها بیشتر شد.

خو شی جین سردبیر گلوبال تایمز

سردبیر روزنامه گلوبال تایمز گفت قدرت نظامی شاید بتواند تاثیراتی در منطقه برای مدتی محدود داشته باشد اما هرگز نمی تواند اراده و قلب مردم را تغییر دهد دیپلماسی از لوله تفنگ بیرون نمی آید و آمریکا نمی تواند با زور و بازوی نظامی و نظامی گری خود برای منطقه خاورمیانه، دموکراسی به ارمغان بیاورد.

او اضافه کرد ترور سردار سلیمانی در خاک عراق بهای سنگینی برای آمریکا داشت و او لانه زنبور را تخریب کرد و نیش های گزنده آنها هر روز آسیب های بیشتری به آمریکا می زند و در سوی دیگر عراق و ایران را بیش از قبل به یکدیگر نزدیک می کند.

این مفسر چینی گفت ظاهرا ترامپ از اشتباهاتش درس عبرت نگرفته و تهدید کرده که ۵۲ موضع ایران را برای هدفگیری در نظر گرفته است اگر البته دست به چنین کاری بزند اشتباه بزرگ دیگری مرتکب شده است که به مراتب مرگبارتر خواهد بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha