۱۵ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 83622351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترور سپهبد سلیمانی جنایت جنگی است

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 83622351
ترور سپهبد سلیمانی جنایت جنگی است

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان، بر اساس ضوابط و مقررات بین المللی ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی یک جنایت جنگی تلقی می شود و از مصادیق بارز تروریسم دولتی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، یدالله موحد در نشست شورای معاونان دادگستری کل استان کرمان ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ جهان  اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: این جنایت که به دستور رئیس جمهور آمریکا و عوامل آن در منطقه اتفاق افتاد، ناقض تمام مقررات بین المللی و مخصوصا ناقض حاکمیت کشور عراق است.

وی ادامه داد: از هر بعد و زاویه ای به این حادثه نگاه کنیم، این جنایت علیه بشریت و آزادیخواهان جهان اسلام است و به طور قطع باید عاملان و آمران این جنایت به سزای عمل ننگین شان برسند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک نماد از ارزش های الهی بود، تاکید کرد: این شخصیت جامع و وارسته یک الگوی کامل در استکبار ستیزی، جهاد فی سبیل الله، ایثار و شهادت و خدمت جهادی به مردم تلقی می شود و همین ویژه گی ها، وی را به یک شخصیت محبوب برای تمام آزادیخواهان جهان و مخصوصا مردم ایران اسلامی تبدیل کرده است.

موحد با تاکید بر اینکه با شهادت ایشان راه جبهه مقاومت متوقف نمی شود، عنوان کرد: همانگونه که حیات با برکت شهید سلیمانی خواب ماندن استکبار جهانی در منطقه را آشفته کرده بود، قطعا خون مطهر این شهید، نیز ستکبار جهانی در منطقه را به ورطه نابودی و هولناکی خواهد کشاند.

وی گفت: خون حاج قاسم سلیمانی در رگ های جوانان غیور و متدین جهان اسلام جریان دارد و هزاران حاج قاسم در منطقه حضور دارند و آماده اند راه شهید سلیمانی را ادامه دهند .

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:شهید سلیمانی یک اسطوره تاریخی برای ملت ایران بوده و خواهند ماند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha