۱۵ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۴۶
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 83622382
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامگذاری یک میدان و بلوار به نام سپهبد شهید سلیمانی در کرمان

کرمان - ایرنا - در نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان اعضای شورا به اتفاق آرا مصوب کردند بلوار ۴۵ متری شرقی - غربی (از پل شهید بهشتی - سیدی - تا میدان پرواز - فرودگاه) و نیز میدان پرواز در ورودی فرودگاه کرمان به نام سردار سپهبد شهیدقاسم سلیمانی نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا، بخش زیادی از بلوار ۴۵ متری شرقی - غربی (از پل شهید بهشتی –سیدی- تا میدان پرواز –فرودگاه-) احداث شده و مابقی در ادامه کار در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

همچنین در این نشست فوق العاده شورای شهر کرمان، نامگذاری مسیر ما بین ورودی میدان بیرم آباد تا تقاطع گنبد جبلیه به نام سردار شهید غلامحسین پورجعفری مصوب شد.
بنابر مصوبه شورای شهر کرمان از پل ایثار تا پل شهید بادپا که اکنون به نام بلوار شاهد است، به نام ابومهدی المهندس نامگذاری خواهد شد.
رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان ضربه ناجوانمردانه ای بود، گفت: سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان ایشان در زمان حیات خود برای تعالی اسلام و کشور موثر بودند و اکنون نیز خون این شهیدان پشتوانه ای برای انسجام و همدلی بیشتر کشور و همگامی مردم برای به ثمر رساندن اهداف انقلاب خواهد بود.
محمد فرشاد از سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرداری بی بدیل و بی همتا در جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: همه می دانیم که این سردار بزرگوار چه جانفشانی هایی برای تعالی ایران و اسلام در زمان دفاع مقدس، بعد از آن برای امنیت مرزهای شرقی و جنوب استان کرمان و  پس از آن برای مبارزه با داعش انجام داد.
وی افزود: اگر همت سردار سلیمانی و همرزمان ایشان نبود، معلوم نبود اکنون در اثر هجوم و ضربه داعشی ها، وضعیت کشور ما و جهان اسلامی چگونه بود.
رئیس شورای شهر کرمان با تاکید بر اینکه سوگواری ملت ایران و مسلمانان جهان در فقدان سپهبد سلیمانی قابل فهم است زیرا به راحتی نمی شود کسی مثل سردار سلیمانی را فراموش کرد، اظهار داشت: ایشان به معنای واقعی بنده پذیرفته خداوند است؛ گرچه سردار سلیمانی به آرزوی خود که شهادت در راه اسلام بود رسید اما جای خالی ایشان به راحتی پر نمی شود و امیدواریم اثرات خون به ناحق ریخته این شهید، مملکت و جهان اسلام را تسکین دهد.
فرشاد در ادامه با اشاره به اینکه شورای شهر کرمان برنامه های عادی را تعطیل کرده و کمیسیون ها تشکیل نمی شود، افزود: این جلسه صرفا برای تصمیم گیری در خصوص نامگذاری یک مکان یا معبر به نام سپهبد سلیمانی تشکیل شد.
وی یادآور شد: در سطح شهر کرمان همه بسیج شده و شبانه روزی کار می کنند تا مراسم تشییع سردارشهید سلیمانی به خوبی برگزار شود و روز سه شنبه مراسم ویژه ای است که از استان ها و شهرهای مختلف میهمانانی را در کرمان داریم و کرمانی ها مطمئنا به خوبی میزبانی می کنند و شهرداری نیز در حال برنامه ریزی و کار است و در این زمینه آنچه که نیاز به مصوبات شورا دارد، همکاری می کنیم.
فرشاد با اشاره به نامگذاری یک مکان و معبر در شهر کرمان به نام سردار سلیمانی گفت: سردار با تواضع بی مثالی که داشت هیچ گاه در زمان حیاتشان رضایت ندادند در هیچ جای ایران مکانی به نام ایشان نامگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان حیات سردار سپهبد شهید سلیمانی در جیرفت و کوهبنان مکانی به نام ایشان نامگذاری شده بود که تکلیف کردند لغو شود، اظهار داشت: پس از شهادت ایشان، به عنوان نماد قدرشناسی همشهریان باید مکان مناسبی به نام سپهبد سلیمانی نامگذاری شود و عزم شورا و شهرداری این است جای مناسبی برای این امر در نظر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha