سردار سلیمانی متعلق به همه مسلمانان جهان است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی متعلق به همه مسلمانان جهان است و شهادتش واقعه‌ای غیرمنتظره و سنگین برای ما بود.

به گزارش روز سه شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در دیدار با ابراهیم الدیلمی، سفیر جدید یمن در ایران افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی نقش بسیار مهمی در کنترل هجمه داعشی‌ها در منطقه داشت و خطر بزرگی را از سر مردم منطقه دور کرد.
وزیر علوم تاکید کرد: شهید سردار سلیمانی پیش از یک چهره نظامی، انسانی نوع‌دوست و مسلمانی بزرگ بود.
وی خطاب به سفیر یمن در ایران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مردم یمن باید برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند. تاریخ معاصر نشان داد نا آرامی‌های بسیار در کشورهای مختلف، حاصل دخالت بیگانگان بود.

آمادگی آموزش عالی ایران برای انتقال تجربیات خود به دانشگاه های یمن 
غلامی با اشاره به آمادگی آموزش عالی کشور برای انتقال تجربیات خود به دانشگاه‌های یمن گفت: انتقال دانش و فناوری راه‌حل و گزینه بهتری برای تعامل بین دو کشور است.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: ایران هم‌اکنون در حال ‌توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور است. امید است بتوانیم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
در ادامه این دیدار که در محل وزارت علوم برگزار شد، الدیلمی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت: این اتفاق، مصیبتی برای جهان اسلام است. همان‌طور که در جریان هستید جنگ یمن موجب از بین رفتن برخی زیرساخت‌های آموزشی در این کشور شد.
سفیر یمن در ایران اظهار داشت: در سال ۲۰۰۳ میلادی توافقی میان ایران و یمن در زمینه آموزش انجام ‌شد که امید است دوباره به این توافق برگردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha