۱۸ دی ۱۳۹۸، ۵:۳۰
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83625214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایرانیان مقیم چین یاد شهید سردار سلیمانی را گرامی داشتند

پکن- ایرنا- گروهی از ایرانیان مقیم چین سه شنبه شب با اهدا گل و روشن کردن شمع در داخل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور دیپلمات ها و کارکنان سفارت، دانشجویان، تجار و ایرانیان مقیم چین برگزار شد تعدادی از اتباع خارجی نیز با حضور در سفارت ایران با مردم داغدار کشورمان که به خاطر ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اندوه هستند ابراز همدردی کردند.

شرکت کنندگان در این آیین ضمن محکوم کردن ترور سردار سلیمانی و همرزمانش توسط آمریکا در عراق، خود را در غم مردم ایران شریک دانسته و با ملت ایران و خانواده های شهدا ابراز همدردی و همبستگی کردند.

ترور سردار سلیمانی توطئه بزرگی علیه ملت ایران بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در این آیین ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی از وی به نام سردار شجاعت و محبوب نام برد و گفت: مردم ایران در ۴۰ سال گذشته بهای سنگینی برای حفظ انقلاب پرداخت کرده اند و بدون شک ترور سردار سلیمانی یکی از توطئه های بزرگی بود که علیه ملت ایران اتفاق افتاد.

محمد کشاورز زاده به اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: نخستین هدف آمریکایی ها از این اقدام این بود که فرزندان بزرگی چون قاسم سلیمانی را از ما بگیرند توطئه دیگر هم تضعیف نظام بود که با هوشیاری مردم خنثی شد.

او گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی استکبار تلاش های زیادی صورت داد تا چهره سردار را مخدوش کنند اما ملت با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر وی، این توطئه را خنثی کرد که پیروزی بزرگی برای این شهید و ملت ایران بود.

سفیر ایران در چین اظهار کرد مراسم تشییع سردار سلیمانی بعد از مراسم رحلت امام (ره) بی نظیر بود به حدی که رسانه های معاند و مخالفان هم نتوانستند اذعان نکنند که شهید در دل های مردم جای دارد.

وی با بیان اینکه خون شهید سلیمانی حقانیت جمهوری اسلامی بود تصریح کرد وظیفه ما این است از توانمندی های خود استفاده کنیم و نگذاریم خون شهید پایمال شود.

کشاورز زاده در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اقدامات سفارت ایران در چین برای دفاع از خون سردار سلیمانی پرداخت و گفت: با استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک سفارت، در گام نخست در نشستی فوری در روز تعطیل شنبه مقامات وزارت خارجه چین را در جریان این توطئه بزرگ قرار دادیم و در گام دوم هم گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور را فراهم کردیم و به دنبال آن نیز مکالمه تلفنی وزیر خارجه چین با وزرای خارجه روسیه و برخی کشورهای اروپایی انجام شد.

سفیر ایران در چین ادامه داد: از طریق فضای مجازی نیز ضمن اطلاع رسانی در مورد این توطئه، دفتر یادبود سفارت در مورد ترور سردار سلیمانی دایر شد.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش های انجام شده بتوانیم حقانیت این شهید و سایر شهدای انقلاب را ثابت کنیم و افزود: مقامات عالی کشور در مورد واکنش به این ترور، تصمیماتی اتخاذ کرده اند و مسلم بدانید که پاسخ ایران سخت خواهد بود.


سردار سلیمانی در چه در توان داشت برای مبارزه با تروریسم بکار گرفت

عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم در این آیین با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: بی شک خونخواه حقیقی شهدای بزرگ ما مهدی موعود خواهد بود که همه ما چشم به راه هستیم.

وی افزود: سردار سلیمانی هر آنچه در توان داشت برای مبارزه با زشتی و پلیدی در کشورهای منطقه در طبق اخلاص گذاشت.

حجت الاسلام شریعتی از روحانی مقیم چین نیز در این آیین گفت هر انسان آزاده ای که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیده از شهادت او غمگین شده است.

او گفت: سردار سلیمانی ۴۰ سال از عمر خودش را در راه وطن فدا کرد و با خون‌ خود نیز تمام فتنه ها را جمع کرد و قلوب مردم ایران و عراق را به هم نزدیک نمود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha