۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83625681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قدردانی استاندار گیلان از پاسخ قاطع سپاه پاسداران به حمله تروریستی آمریکا

رشت - ایرنا - استاندار گیلان از پاسخ قاطع سپاه به اقدام تروریستی آمریکا قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن استمرار سیاست صلح دوستی، هرگز حرکت های تروریستی را بی پاسخ نمی گذارد.

 ارسلان زارع  روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان با تسلیت شهادت سردار رشید و بزرگ اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی افزود : این اقدام سپاه پاسداران موجب شد تا هیمنه آمریکا در منطقه بیش از پیش شکسته شود.

وی با تبریک و تمجید از اقدام تلافی جویانه و قاطع سپاه پاسداران و نیز اجماع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تصویب اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا با تأیید شورای نگهبان تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران هماره حرکت بر مدارصلح دوستی بوده و هرگز حرکت های تروریستی و غیرقانونی همچون به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی که با روادید و مجوز قانونی براساس دعوت مقامات رسمی عراق به آنجا سفر کرده بود را تحمل نمی کند.

وی در ادامه از دست دادن تعدادی از عزاداران سردار شهید سلیمانی را به سبب ازدحام جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و نیز جان باختن شماری دیگر از هموطنانمان و جمعی دیگر مسافران هواپیمای اوکراینی در سانحه سقوط آن تسلیت گفت. وی


 رونق اقتصادی ناکامی دشمنان را بدنبال دارد

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از جمله اهداف دشمن با تشدید فشارها و اعمال تحریم های اقتصادی بر ملت در راستای نا امیدی مردم از نظام تمرکز دارد، گفت : : باید مدیران و دستگاه های اجرایی و بانک ها در کنار بخش خصوصی و حامی و پشتیبان آنها باشند و  حمایت بانک ها و دستگاه های اجرایی از بخش خصوصی در راستای رونق تولید ناکامی دشمنان را بدنبال دارد.

  وی افزود : در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای ضربه نظام به کار بسته و اقتصاد از جمله این محورهاست،  اقدامات اصولی و حساب شده ما در راستای رونق اقتصادی در ناکام نمودن آنها تاثیر گذار است.

زارع  خاطرنشان کرد : حمایت از بخش خصوصی موجب اعتماد افزایی و سرمایه های اجتماعی میشود که این امر در اشتغالزایی و اقتصاد به طور مستقیم تاثیر گذار است.

وی با اشاره به نگاه مثبت بانک های استان برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی گفت : این نگاه مثبت مطلوب است و اگر گلایه ای هم از بانک ها باشد از مسئولان ملی آنهاست، زیرا مدیران بانک های استانی همکاری خوبی با کارگروه رفع موانع تولید استان در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارند.

زارع به اهتمام دستگاه های اجرایی مربوطه برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود : برخی دستگاه ها بسیاری از مشکلات  را در چارچوب قانونی قبل از طرح در جلسه کارگروه اشتغال برطرف می کنند.

 استاندار گیلان خاطر نشان کرد: دستیابی به رونق  اقتصادی و سرعت بخشی به توسعه استان در گرو حمایت از بخش خصوصی و تقویت اشتغالزایی است و  این مهم سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید و مورد تاکید رئیس جمهوری می باشد.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پیش بینی شده دولت در اجرای طرح های مختلف به مردم و فعالان اقتصادی گفت : بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ارائه به مردم و فعالان اقتصادی در استان در قالب طرح های مختلف در استان وجود دارد.  

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پیش بینی شده  امسال در بخش رونق تولید است، افزود : ۸۸۵ میلیارد تومان نیز برای طرح های بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته شده که تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان جذب شده است.

 وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در جذب تسهیلات پیش بینی شده استان تصریح کرد: این تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، کمیته امداد و بهزیستی،  وجوه اداره شده و بخش های مختلف تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده که باید برای جذب سریع تر آنها اهتمام داشت.

 زارع، یکی از  معیارهای  ارزیابی دستگاه های  اجرایی را نیز  جذب تسهیلات تکلیفی دولت در استان عنوان و بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده؛ گیلان در تعداد تسهیلات پرداختی رتبه دهم و از نظر حجم پرداختی در جایگاه دوازدهم در بین استان های کشور است و ۵۴.۳۲ درصد پرداختی تسهیلات تا کنون جذب شده است.

وی  ادامه داد: با وجود اینکه استان جایگاه خوبی از لحاظ تسهیلات پرداختی دارد، افزود : رونق تولید باید تسریع و تسهیل شود تا پرداخت این تسهیلات؛ زمینه تولید و اشتغال را در استان  فراهم کرده و زمینه و روند ارتقای شاخص های اقتصادی در استان سرعت یابد.

 وی یکی از مباحث مهم در امید افزایی را توجه به جوانان و استفاده از ظرفیت آنها دانست و گفت : باید بتوانیم با استفاده از شرکت های دانش بنیان و مشارکت جوانان تحصیلکرده به ویژه در ایجاد واحدهای تولیدی؛ زمینه نشاط، پویایی و امید افزایی را برای استان فراهم کنیم.

  استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه اختلاف نظرهایی در ثبت سامانه بهین یاب وجود دارد،  گفت: اگر تمامی تسهیلات پرداخت شده در سامانه بهین یاب ثبت شود،  جزو استان های برتر در این مهم قرار خواهیم گرفت.

 در این کارگروه، مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی بررسی و برای رفع مشکلات آنان راهکارهای لازم ارائه و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شد.

دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha