اندیشمند پاکستانی: جهان رویکرد جدی علیه تهدیدهای ترامپ اتخاذ کند

اسلام آباد - ایرنا - اندیشمند و ستون نویس نام آشنای پاکستان ترور سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا رویکرد جدی در برابر تهدیدهای ترامپ علیه مراکز فرهنگی ایران اتخاذ کند.

«اوریا مقبول جان» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: اظهارات تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران و بیشتر از آن خیال پردازی وی برای هدف قرار دادن اماکن فرهنگی چیزی نیست که آسان از آن بگذریم بلکه جهان باید اینگونه اظهارات را جدی بگیرد.

وی آمریکا را نماد ظلم و استکبار واقعی دانست و اظهار داشت: نابودی دارایی های فرهنگی و تاریخی به دست آمریکا در مناطق دیگر جهان به ویژه در عراق بر هیچ کس پوشیده نیست، زمانی که آنان با تهاجم به این کشور اقدام به نابودی موزه تاریخی در بغداد کردند.

این کارشناس پاکستانی افزود: بنابراین جامعه جهانی نباید نسبت به تهدیدهای اخیر ترامپ علیه دارایی های فرهنگی ایران سکوت کند، زیرا همه کاری را می توان از آمریکایی ها انتظار داشت.

وی سردمداران آمریکایی را به حیوانی تشبیه کرد که همیشه آماده حمله به دیگرانند و حضور نظامیان آمریکایی را نیز در منطقه به ویژه در عراق در راستای تامین منافع آنان دانست.

اوریا مقبول جان تاکید کرد: تبعات ترور سردار سلیمانی بسیار سنگین و فراتر از منطقه است، موضوعی که برای آمریکایی ها قابل درک نخواهد بود.

وی همبستگی ملت های اسلامی و عرب منطقه با ایران و تقویت جبهه مقاومت را دلیل رویکرد تهاجمی آمریکایی ها برای تسلط بر کشورهای منطقه توصیف کرد و گفت: آمریکا با همین هدف داعش را به وجود آورد تا بتواند جلوی ایران را بگیرد.

این اندیشمند پاکستانی معتقد است: ترور سردار قاسم سلیمانی بخشی از توطئه های آمریکا برای ایجاد اختلاف در ثبات و امنیت منطقه است و در واقع آنان به دنبال تحریک ایران برای بستن تنگه هرمز هستند تا از این طریق انتقال انرژی به سایر کشورها از جمله چین به عنوان رقیب آمریکا متوقف شود.

وی افزود: توصیه من به ایران هوشیاری در برابر ترفندهای آمریکاست و باید از تمامی تلاش های دیپلماتیک برای رسیدگی به وضعیت ناشی از ترور سردار سلیمانی  توسط نظامیان آمریکا استفاده کرد.

اوریا مقبول جان تاکید کرد: درگیری در جهان اسلام طرحی است که آمریکایی ها آن را به جلو می برند، بنابراین باید این نقشه را خنثی کرد و پاکستان نیز باید با حمایت سایر کشورهای منطقه نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
در واکنش به این اقدام، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز (چهارشنبه) از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده‌ها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha