مردم انگلیس خواستار خروج آمریکا از خاورمیانه شدند

لندن – ایرنا – هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس و مخالفان سیاست‌های تجاوزکارانه واشنگتن روز شنبه در لندن دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی دولت «دونالد ترامپ» در به شهادت رساندن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه شدند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی مقابل ساختمان بی‌بی‌سی تجمع کرده و فریاد «نه به ترامپ» و «نه به جنگ» سر می‌دهند. آنها همچنین شعارنوشته‌ و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران محکوم شده است.

این برای سومین بار در یک هفته گذشته است که پس از ترور سردار سلیمانی، معترضان در لندن تجمع می‌کنند. مخالفان اقدام تروریستی واشنگتن پیشتر مقابل دفتر نخست وزیری و سفارت آمریکا در لندن تظاهرات کرده و خواستار محکومیت اقدام واشنگتن توسط جامعه جهانی شده‌اند.   همچنین مراسم یادبودی برای گرامیداشت سردار سلیمانی و همراهانش با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم مسلمان مقیم این کشور در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

بر اساس برنامه اعلام شده، معترضان امروز پس از تجمع مقابل دفتر بی‌بی‌سی به سمت میدان ترافلگار تظاهرات و در آنجا سخنرانان از جمله جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس سخنرانی خواهند کرد.

هفته گذشته عالی‌ترین مقام پلیس لندن با توجه به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا اعلام کرد که نیروهای پلیس برای مواجه با بازخوردهای احتمالی این درگیری در پایتخت انگلیس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این اقدام چندین موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha