سردبیر رسانه انگلیسی: امنیت غرب مرهون سردار سلیمانی است

لندن– ایرنا– سردبیر مجله سیاسی «پولیتیکس فرست» معتقد است بخش زیادی از امنیت مردم در کشورهای غربی مرهون تلاش‌های سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه سپاسداران انقلاب اسلامی برای شکست داعش در خاورمیانه است.

«مارکس پاپادوپولوس» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: قاسم سلیمانی به تمام مردم دنیا متعلق بود. او جامعه بشری و تمدن را از چنگال یکی از گروه‌های وحشی و محروم که دنیا تاکنون به چشم دیده بود نجات داد.   

وی افزود: امروز مردم از سراسر دنیا، فارغ از مذهب و عقیده، قدردان نقشی هستند که فرمانده سلیمانی برای شکست داعش در عراق و سوریه ایفا کرد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، دو دلیل را برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی توسط آمریکا عنوان کرد. به گفته او فرمانده شهید نیروی قدس سپاه یکی از پر زورترین و خشن‌ترین نیروهای نیابتی در جهان را شکست داد؛ همچنین با ترور او و قرار گرفتن ایران در موضع انتقام، واشنگتن می‌تواند از فرصت اقدام نظامی علیه ایران بهره‌برداری‌ کند.

وی سپس ادامه داد که آمریکایی‌ها با ترور فرمانده سلیمانی به دنیا اعلام کردند که هرکس سد راه اهداف استراتژیک آنها شود، ساقط می‌شود. اما به گفته او آنها نمی‌توانند جلوی این واقعیت را بگیرند که نام سردار سلیمانی در فهرست تاریخ فرماندهان قهرمان ایران و جهان قرار خواهد گرفت.

سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دیماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

دولت انگلیس با وجود حمایت از اقدام آمریکا، قانونی بودن این عملیات را تائید نکرده است. مردم انگلیس نیز تاکنون چند تظاهرات در اعتراض به ترور این فرمانده ایرانی در لندن برگزار کرده‌اند.

دو ماهنامه پلیتیکس فرست،نشریه‌ای سیاسی است که در پارلمان، وزارت‌خانه‌ها، بیشتر سفارت‌خانه‌ها، نهادهای سیاسی و تجاری وابسته به دولت، مدیران و رئیسان شرکت‌های بزرگ تجاری و رسانه‌های گروهی انگلیس توزیع می‌شود.
نویسندگان این نشریه اغلب نمایندگان مجلس و اعضای دولت هستند که درباره تحولات سیاسی اظهارنظر می‌کنند.
پاپادوپولوس به دلیل برخورداری از دیدگاه‌های ضد استعماری و ضد امپریالیستی و مخالفت با سیاست‌ خارجی تجاوزکارانه غرب در منطقه از سوی گروه‌های دست راستی تحت فشار قرار دارد.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha