یاسر نانکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار از سال تحصیلی گذشته اجرا شده است، افزود: سال گذشته در مرحله نخست، این طرح در بیش از ۱۰۰ مدرسه و مرکز پیش دبستانی دوره ابتدایی استان اجرا شد و از ابتدای مهرماه سال جاری نیز تا کنون ۵۰ مرکز به آن اضافه شده است.
وی اظهار داشت: این طرح در مراکز پیش دبستانی و دوره های اول، دوم و سوم ابتدایی در حال اجرا است.
نانکلی ادامه داد: هدف از اجرای طرح «بازی و یادگیری» این است که با استفاده از بازی به عنوان یک عامل یادگیری و شاداب سازی مدرسه، رغبت دانش آموزان را برای تعلیم و تربیت بیشتر کنیم.
وی عنوان کرد: در این طرح بازی های ذهنی، فکری و حرکتی و همچنین بازی های بومی و محلی برای یادگیری بهتر دانش آموزان استفاده می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خلاقیت معلم و مربی را در اجرای این طرح بسیار موثر دانست و اضافه کرد: تلاش داریم با اجرای این طرح دانش آموزان از مدرسه گریزان نباشند و به تحصیل علاقهمند شوند.
وی افزود: بازی، علاوه بر افزایش سرعت رشد شناختی کودکان و یادگیری درباره خود، جهان پیرامون و اطرافیان، قدرت حل مسائل را برای کودک ارتقا میبخشد.
نانکلی با بیان اینکه کودکان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می کنند، ادامه داد: بازی از جمله ساز و کاری است که میتواند جریان آموزش و یادگیری را در دوره ابتدایی به ویژه دوره اول به جریانی شوق انگیز، نشاط بخش و ایجاد خلاقیت تبدیل کند.
وی اظهار داشت: از دیگر اهداف اجرای این طرح افزایش نشاط و شادابی و کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی و شوق انگیز کردن محیط های یادگیری است.
در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نزدیک به ۲۹۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان تحصیل می کنند.
نظر شما