۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 83631011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروش دانش فنی سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان به کشورهای دیگر

تهران- ایرنا- رییس پژوهشگاه رویان گفت: مجموعه شرکت سل تک فارمد وابسته به این پژوهشگاه، پروژه‌هایی را در حوزه سلول‌های بنیادی دنبال می‌کند که به تولیداتی دست یافته و در صدد است دانش فنی خود در زمینه سلول‌های بنیادی را به کشورهای دیگر مانند اندونزی بفروشد.

عبدالحسین شاهوردی روز یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش مرکز شتابدهی و تجاری سازی نواورانه رویان  در جمع خبرنگاران افزود: پژوهشگاه رویان در زمینه فروش دانش فنی سلول های بنیادی قدم هایی را برداشته است که امیدواریم با همت پژوهشگران، محققان و کمک دولت این راه را محکم تر ادامه دهیم.   

وی بر لزوم توسعه بازار بین المللی تاکید کرد و گفت: هدف ما توسعه این موارد ابتدا در کشور و سپس در منطقه است، تجربیات بسیار خوبی در زمینه انتقال آن به کشورهای دیگر وجود دارد.

رییس پژوهشگاه رویان، ماموریت اصلی پژوهشگاه رویان را تحقیق و پژوهش اعلام کرد و گفت: سعی و تلاش شده که پژوهش های ما براساس نیاز جامعه انجام گیرد.

شاهوردی با اشاره به اینکه یکی از مزیت های این مجموعه مجاورت با مرکز خدمات درمانی تخصصی و مراکز تحقیقاتی است، گفت: هر پژوهشکده در کنار خود مرکز خدمات تخصصی دارد و اولین استفاده کننده نتایج تحقیق مرکز خدمات تخصصی ما است.

رییس پژوهشگاه رویان ادامه داد: برخی از محصولات این مجموعه قابلیت تجاری سازی دارد و با تمام توان در تلاش هستیم تا این موضوع محقق شود.

وی افزود: محققان ما احتمالا ادبیات بازار را به خوبی نمی دانند، سعی و تلاش شده با مشارکت شرکت های حرفه ای یا همراهی مشاوران با تجربه، به پژوهشگران کمک شود تا با نگاه بازتر ایده خود را به محصول تبدیل کنند و وارد بازار شوند.

مرکز شتابدهی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه رویان به عنوان آخرین حلقه از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان، همزمان با چهاردهمین سال‌ درگذشت سعید کاظمی آشتیانی، مؤسس این مجموعه پژوهشی و بنیانگذار تحقیقات نوین زیستی در کشور به بهره‌برداری رسید.

مراسم بهره‌برداری از مرکز شتابدهی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه رویان امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید رضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، مسوولان پژوهشگاه رویان و جمعی از متخصصان حوزه پزشکی نوین در پژوهشگاه رویان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha