صلاحیت ۲۸ درصد داوطلب انتخابات در چهارمحال و بختیاری تایید شد

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۸۸ داوطلب ثبت‌نامی حاضر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۳ نفر تایید صلاحیت شدند.

سعید صالحی شامگاه یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲۲۹ داوطلب ثبت‌نامی برای رقابت‌ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، ۴۱ نفر انصراف دادند و در نهایت از ۱۸۸ داوطلب موجود ۵۳ نفر تایید، صلاحیت ۶۱ نفر احراز نشد و ۷۴ نفر رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: برهمین اساس از مجموع داوطلبان ثبت‌نامی، ۲۸.۲ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند، ۳۹.۴ درصد داوطلبان ردصلاحیت و ۳۲.۴ درصد داوطلبان مشمول شرایط عدم احراز صلاحیت شدند.

صالحی، با اشاره به تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در حوزه‌های انتخابیه این استان، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان از مجموع ۷۷ داوطلب، ۱۵ نفر تایید، ۲۲ نفر ردصلاحیت، ۲۰ نفر عدم احزار صلاحیت و ۲۰ نفر هم انصراف دادند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه انتخابیه بروجن نیز از ۴۷ نفر داوطلب، ۱۳ نفر تایید صلاحیت، ۱۷ نفر ردصلاحیت، ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۵ نفر نیز انصراف دادند.

صالحی همچنین از تایید صلاحیت ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ خبر داد و گفت: از مجموع ۵۲ نفر داوطلب ثبت نامی در این حوزه انتخابیه، ۱۸ نفر عدم احراز صلاحیت، ۱۷ نفر ردصلاحیت و ۷ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا نیز از ۵۳ نفر داوطلب ثبت‌نامی، ۱۵ نفر تایید صلاحیت، ۱۸ نفر ردصلاحیت و ۱۱ نفر عدم احزار صلاحیت شدند و ۹ نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظر هیات های نظارت درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان امروز به افراد اعلام شده است و آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تایید نشده تا ۲۶ دی ماه فرصت دارند شکایت خود را به همراه مدارک به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان و یا هیات مربوطه در تهران ارائه کرده و رسید دریافت کنند.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha