۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83632267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیکاری در خراسان شمالی کاهش یافت

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83632267
بیکاری در خراسان شمالی کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پاییز امسال، نرخ بیکاری در این استان ۸.۸ درصد گزارش شده است که این رقم در پاییز پارسال ۱۰.۸ درصد بوده است.  

حسن نوری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ بیکاری پاییز امسال در کشور ۱۰.۶ درصد بوده است که بر این اساس، بیکاری در خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است.  

وی افزود: یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری در استان، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و عشایری بوده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون بیش از پنج هزار طرح در استان با این اعتبارات اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی گفت: تاکنون سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به طرح های روستایی و عشایری استان پرداخت شده است که مجریان طرح ها تعهد کرده اند با بهره برداری از آن، برای هشت هزار نفر شغل ایجاد شود.  

نوری خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بر این اساس، پرداخت تسهیلات اشتغال تاثیر بسزایی در رونق تولید و حل مشکل بیکاری دارد.  

وی در باره نرخ مشارکت اقتصادی در استان گفت: این شاخص در پاییز امسال ۴۸ درصد به ثبت رسیده است که در مقایسه با پاییز پارسال که ۵۰.۲ درصد بود، بیش از ۲ درصد کاهش دارد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال ۳.۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha