فرمانده سوری: مقاومت طرح‌های راهبردی دشمن برای منطقه را خنثی کرد

تهران – ایرنا – سرلشکر "حسن حسن" مدیر واحد سیاسی ارتش سوریه در گفت وگو با پایگاه خبری " العهد" لبنان گفت : دشمنان امت مسلمان از دهه هشتاد قرن گذشته میلادی تلاش کردند تا طرح های راهبردی خود با عنوان "خاورمیانه جدید" و "آشوب‌های هدفمند" را علیه منطقه به اجرا درآورند اما محور مقاومت موفق به خنثی سازی آن شده است.

وی گفت: خون پاک شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شان سرزمین عراق و سوریه و فلسطین را سیراب کرد. وقتی ما از خون های مقاومت سخن می کنیم در واقع داریم از خون های مومن و مقدسی سخن می گوییم که با تروریسم و طاغوت جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی رو در رو است. این بدان معنا است که اراده مقاومت از ناوگان ها و جنگ افزارها و توان ویرانگرشان نمی ترسد.

سرلشکر حسن در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی برگزار شده توسط وزارت دفاع سوریه ضمن اعلام این مطلب افزود: ما تا زمانی که چنین اراده ای داریم، پیروزی های جدیدی در انتظار ما است .

این فرمانده نظامی سوری ابراز داشت: دشمنان امت مسلمان سعی دارند تا با تروریسم خود منطقه را غرق مصیبت و گرفتاری کنند و در جهت تجزیه منطقه گام بردارند. آنها می خواستند دو طرح یا نظریه راهبردی در پیش گرفته شده از سوی آمریکا در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی یعنی "خاورمیانه جدید" و " آشوب هدفمند" را به اجرا در آورند. حضور مقاومت و خط مشی و فرهنگ آن و حضور مردان آماده فداکاری دو طرح یاد شده را خنثی کرد.

وی تاکید کرد: محور مقاومت امروز با قدرت ، یقین ، ایستادگی و عزم و اراده بیشتر در جهت دستیابی به یک پیروزی کامل به پیش می رود. اگر کسی تصور کند که شهادت فرمانده قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر مردان خدا عزم و اراده فرزندان منطقه جهت ریشه کن کردن تروریسم را تغییر می دهد، کاملا در اشتباه است.

سرلشکر حسن تصریح کرد: تمام کشورهای منطقه امروز برای مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن قوی تر شده اند و ثابت کرده اند که این منطقه به فرزندانش تعلق دارد و آینده منطقه توسط فرزندان شرافتمند مقاوم آن ترسیم می شود که در حال مقابله با تروریسم هستند و حامی تروریسم و طرح تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیستند که سرنوشتش رو به زوال و نیستی است.

وی تاکید کرد: دشمنان جهان اسلام در حال انباشتن شکست ها و ناکامی ها هستند و ما با جان و خون و فرزندان و فرماندهان و سربازان خود به پیروزی جدیدی تحقق خواهیم بخشید که نسل های آینده از آن یاد خواهند کرد.

 مراسم گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی توسط وزارت دفاع سوریه در کتابخانه "الاسد" دمشق با حضور وزیر دفاع سوریه و فرماندهان بلندپایه ارتش سوریه که در تمامی صحنه های نبرد در سوریه یار و همراه شهید قاسم سلیمانی بودند، برگزار شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ تن دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپاد ترور و به شهادت رسیدند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha