۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83635324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۱ مرکز یادگیری محلی برای توانمندسازی سوادآموزان فعال است

سمنان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ۴۵۱ مرکز یادگیری محلی در کشور به منظور توانمندسازی سوادآموزان در زمینه مهارت‌های اجتماعی، شغلی و زندگی خدمات ارائه می‌دهند.

شاپور محمدزاده عصر چهارشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مراکز یادگیری محلی در زمینه مهارت‌های زودبازده مانند پرورش قارچ، صنایع‌دستی، خیاطی و آشپزی به سوادآموزان آموزش ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از سوادآموزان با شرکت در مراکز یادگیری محلی و فراگیری آموزش موفق به ایجاد فرصت شغلی برای خود شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: افزایش تعداد مراکز یادگیری محلی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در بیش از ۱۰ استان کشور مانند خراسان شمالی، مازندران، اصفهان و کردستان بعضی از درس‌های مربوط به سوادآموزی متناسب با فرهنگ منطقه تدوین شده است.

وی یادآور شد: کتاب‌های سوادآموزی بومی‌سازی شده در برخی مناطق کشور توزیع و پخش شده و آموزش بر اساس کتاب‌های بومی‌سازی شده ارائه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: آموزش ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر از افراد بیسواد و کم‌سواد جزو چشم‌انداز کشور است که از این تعداد نیمی از افراد  بی سواد و نیمی از افراد را در مرحله تحکیم و انتقال شامل می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در زمینه تحکیم و انتقال ۱۰۰ درصد جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفته و برای آموزش افراد بی‌سواد نیز تا پایان دی‌ماه فرصت باقی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی، به منظور شرکت در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، افتتاح مدرسه‌ای در روستای علاء و بازدید از مرکز یادگیری محلی سمنان به این استان سفر کرده است.

طبق نتایج سرشماری ۱۳۹۵، میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان ۹۱.۵ درصد و در مناطق روستایی ۸۴.۵۳ است و در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر بی‌سواد هستند.
میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان از ۷۵.۰۷ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۹۱.۵ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت. در همین بازه زمانی نرخ باسوادی مناطق روستایی استان از ۴۷.۳۲ به ۸۴.۵۳ درصد افزایش یافت. به عبارت دیگر، میزان افزایش باسوادی در مناطق روستایی استان شتاب بیشتری داشته است.

اخبار مرتبط